Hej, skrivit några trådar de senaste dagarna om kombi kyl/frys. Får byta ut min Samsung med 7-stegsprocessor till en LG med linjär processor.
Problemet med min Samsung kombi kyl/frys är att den 30 minuter åt gången låter väldigt högt när kompressorn går. Den andra halvtimmen är den knäpptyst. Den tjuter cirka fem sekunder innan kompressorn drar igång och sen låter den. Den drar igång oavsett om jag öppnat kylen/frysen de senaste timmarna. Verkar som inställt på 30-minuterscykler. Vet inte om det är ett rimligt beteende, men funkar inte hemma hos mig i alla fall som har en lösning där vitvarorna står helt oskyddade (inget som dämpar). Frågan är nu om en linjär kompressor är bättre? Ungefär hur låter de? Om det går att beskriva. Någon med erfarenhet från LG? Funderar på att ta hem en service-människa från Samsung men osäker.
 
D
Jag har bara hört dåligt om asiatiska vitvaror. :( Inget specifikt om LGs kompressorer tyvärr.
 
Redigerat:
  • Gilla
Grapefruit
  • Laddar…
Hade en sån där LG i gamla huset och jag kan inte dra mig till minnes att den förde massor med oljud. Nu är det dock 4år sedan vi flyttade därifrån
 
  • Gilla
Grapefruit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.