Det kan inte bara vara jag som upplever att tryckena/handtagen på Yale Doorman, kanske andra handtag utan elektronik, blir fula över tid.
Färgen möts bort, repor eller liknande (eller så är jag ensam om problemet)

Självklart kan man med jämna mellanrum köpa nytt trycke och byta, men så kul är det inte att göra det på en hög med lås och sen återkommer problemet efter några år igen (om låset överlever d.v.d)

Det skulle ju varit "nog" med ett gummi överdrag/strumpa eller liknande som man drar över trycket. Det låter enklare än att byta trycke ÄVEN om det behöver bytas i samma intervaller

Helt klart ett i-landsproblem.
Efter.massiv Google-research hittar jag, till trots, bara ganska fula lösningar som till stor del är sk "barnskydd" och liknande. MEN då jag lever efter filosofin att om man skallar dörrhandtag nog många gånger kommer man inse att det gör ont. Ergo: jag behöver inte vadderade dörrhandtag.

Så kom med Idéer, överdrag/strumpa som man kan "trä"över trycket? Lndning ála hockeyklubba, racket, bilratt?
PlastiDip?

Shoot! Och tack på förhand
 
Bor du nära saltvatten eller industrier?
Hur lång tid tar det innan trycke/grepp blir dåliga?
 
Tja, Sundsvall är en industristad när vatten. Iofs inte saltvatten per se utan bräckt...
Låsen i fråga varierar mellan 7 och 4 år...
Ett av dem är inte färgen "bortnött" men det är repor på handtaget s.a.s.. överdraget skulle kunnat vara typ PPF-film men genomskinlig om det satts direkt då dem monterades.
 
Redigerat:
Davidbagare
Köp krympslang i lämplig storlek och värm på efter handtaget😊
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Den var bra! Tack!
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Davidbagare
Y Yderfält skrev:
Den var bra! Tack!
Återkom gärna med hur det blev om du kör på det. Har själv ett svart yale handtag som börjar bli lite repigt.
 
Davidbagare Davidbagare skrev:
Återkom gärna med hur det blev om du kör på det. Har själv ett svart yale handtag som börjar bli lite repigt.
Yes. kan testa på ett lås initialt, har 6 stycken varav 2 sitter med "dolt" så om det blir apfult så är det i alla fall praktiskt... ;)
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.