Behöver få lite bättre kunskap i hur man får ordning på väggarna i suterrängdelen på huset.

Har haft en firma inne som isolerat och gjutit ny platta och ska själv ge mig i kast med att ordna väggarna.

När jag började riva den gamla vinyltapeten så förstod jag att det fanns bom-puts på flera ställen då den smulade sönder allt eftersom att jag rev ner tapet.

Huset är från 40-talet ska tilläggas.

Vad för något ska jag laga väggarna med, funkar Weber wallplaster rapid tex?

Jag tar även tacksamt ta emot en kort förklaring om hur tjockt lager jag kan lägga på och om det behöver vattnas osv.

Vägg med rester av gammal vinyltapet och områden med smulande bom-puts som behöver lagas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med nedriven tapet och synligt skadad puts från ett 40-talshus under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stort tack på förhand för alla råd!:)
 
Redigerat:
Ormriauga Ormriauga skrev:
Behöver få lite bättre kunskap i hur man får ordning på väggarna i suterrängdelen på huset.

Har haft en firma inne som isolerat och gjutit ny platta och ska själv ge mig i kast med att ordna väggarna.

När jag började riva den gamla vinyltapeten så förstod jag att det fanns bom-puts på flera ställen då den smulade sönder allt eftersom att jag rev ner tapet.

Huset är från 40-talet ska tilläggas.

Vad för något ska jag laga väggarna med, funkar Weber wallplaster rapid tex?

Jag tar även tacksamt ta emot en kort förklaring om hur tjockt lager jag kan lägga på och om det behöver vattnas osv.

[bild] [bild]

Stort tack på förhand för alla råd!:)
Fick du svar? Jag ska själv göra samma jobb men blir inte klok på alla olika kombinationer av produkter som alla förespråkar
 
MVJK MVJK skrev:
Fick du svar? Jag ska själv göra samma jobb men blir inte klok på alla olika kombinationer av produkter som alla förespråkar
Gips bruk sen så kör du vanligt spackel uppe på å slätar ut allt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.