G Gt1000 skrev:
Hej! Efter att ha kontaktat Samsung har jag nu fått reklamera min frys. Till slut nöjd med deras hantering då min frys var över 3 år gammal. Det blev en återbetalning och jag valde en frys av ett annat märke. Har noterat att Samsungs nya frysar verkar vara kompletterade med skum efter montage. Man ser påfyllnadshål i inredningen invid falsarna till hyllorna.
Hur gammal var din frys vid reklamation? Vår ser likadan. Köpt okt-18. Men vi fick inte reklamera. Värt att testa igen kanske…
 
R
F Frida Andersdotter skrev:
Hur gammal var din frys vid reklamation? Vår ser likadan. Köpt okt-18. Men vi fick inte reklamera. Värt att testa igen kanske…
reklamationstiden på den tiden var 3-år för ursprungliga fel
det kunde gett dig är goodwill
men iom att alla skåp har denna defekten från samsung så skulle det bli för dyrt
 
Vår ursprungliga frys köptes 2018. Den reklamerades och byttes ut 2019 pga att plasten smulades sönder där lådorna löpte. Den nya frysen började ganska omgående gå sönder på samma sätt. Jag reklamerade inte direkt då jag trodde att det var lönlöst 2 år efter det ursprungliga köpet. Frysen gick mer och mer sönder och 2023 blev vi tvugna att titta efter en ersättning. Retade mig på att behöva göra detta så fort och skickade in en ny reklamation direkt till Samsung med foton 2023. Denna fastnade i Samsungs system men jag lyckades väcka ärendet igen tidigt 2024. Fick till min stora förvåning ärendet godkänt. Måste betecknas som goodwill. Har sett att nya Samsung verkar kompletterats i skumningen utifrån.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Samsung ville erbjuda oss en voutcher på 15% på nästa köp, vilken vi inte tagit emot, vi är inte direkt sugna på en ny produkt från Samsung... Funderar kring om det kan vara värt att ta det vidare till ARN?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.