BirgitS
C cpalm skrev:
Ja faktiskt, och den gör inga underverk på vår häll iallafall (trots att det är en Electrolux 😉).
Kollade innehållsförteckningen och, ja, den innehåller mycket riktigt silikonolja.
Det var tråkigt och apropå att det är Electrolux så är både den induktion vi har nu och de två tidigare glaskeramikhällarna från dem och Toprens har fungerat ypperligt.
 
C
BirgitS BirgitS skrev:
Toprens har fungerat ypperligt.
Jo, det funkar nog bra så länge slitaget inte gått för långt.
Bara att inse att det är en pryl med begränsad livslängd - åtminstone kosmetiskt.
 
I ioana skrev:
Hej allesammans

Har någon ett bra tips på att göra rent hällen.

Har fått det mesta med hällskrapa.

Men lyckats inte med sista biten.

Finns det något bra medel?

Tack på förhand
Vi kör med Electrolux egna rengöring och din häll behöver nog flera behandlingar.
Sen växlar man mellan en pappershanduk eller trasa/rengöringsmedel och skrapan så brukar de flesta hällar se hyfsade ut.

https://www.elgiganten.se/product/v...ectrolux-hallrengoringsmedel-902980397/609247

Tips
https://www.electrolux.se/support/s...6VHSUf7x-me0ITH3aWUhI5SXakpqczfD3IJFP-ANMW6Mx
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Bara att inse att det är en pryl med begränsad livslängd - åtminstone kosmetiskt.
Är inte alla prylar det? 😀 Vår glaskeramikhäll (spis) närmar sig i alla fall 20-årsdagen och ser helt OK ut fortfarande.

Jag kör med denna rengöringskräm. Är det samma som "Toprens"?

Flaska med Electrolux Vitro Care, ett rengöringsmedel för keramikhällar, märkt "recommended by Electrolux, AEG, Zanussi" och "deep cleans and polishes".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alfredo Alfredo skrev:
Är inte alla prylar det? 😀 Vår glaskeramikhäll (spis) närmar sig i alla fall 20-årsdagen och ser helt OK ut fortfarande.

Jag kör med denna rengöringskräm. Är det samma som "Toprens"?

[bild]
Jo jag har fått rädda flera hällar i bekantskapskretsen inkl vår egen med Electrolux medel.
Vissa torkar bara av hällen och gör inget åt inbränt grunx, har inget medel och ingen skrapa.
"Tidens tand" tror jag inte på, det är mer åt "misskötsel" av hällen.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Jag kör med denna rengöringskräm. Är det samma som "Toprens"?
Troligen, på vår som nu är rätt många år står det både Vitro Care och Toprens.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.