Hej!
Trycket på min fjärrvärmecentral visar 0,25 bar och tänker att jag behöver fylla på med vatten för att öka trycket.
Jag har en Ronwex 25F från 1992, det följer med en instruktionsbok men i den ser det inte riktigt ut som den jag har det.

Är det någon vänlig själ som vet vilken ventil som ska användas för att fylla på med vatten?

Tack på förhand!
Filip
 
  • Kopparrör och ventiler i en fjärrvärmecentral med en röd expansionstank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en fjärrvärmecentral med kopparrör och en röd expansionstank mot en vit vägg, med ventilanslutningar framför enheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fjärrvärmecentral med manometer, rörledningar och ventiler i ett tekniskt rum. Märket Grundfos och olika kopplingar är synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fjärrvärmecentral Ronwex 25F från 1992 med manometrar, ventiler och rör synliga. Tryckmätaren visar 0,25 bar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta en bild från vänster på följande,
Vattenrör och ventiler med en vit stålomspunnen slang ansluten till varmvattenledningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vart går den vita stålomspunna slangen som sitter på varmvattenledningen?
 
Hjälper detta?
Med vänlig hälsning,
Filip
 
  • Bilden visar rör och ventiler på en värmeanläggning med en röd expansionstank och vita isolerade rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett komplext rörsystem med ventiler och en röd tryckbehållare monterade på en vit apparat med instruktionsskylt om miljövänlig rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut att vara ett vred här,
Bild av ett rörsystem med kopparrör och ventiler med vred, där ett rött streck markerar en specifik del av systemet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Okej, så det är alltså påfyllnadsventilen då?
 
Ja, den går mellan inkommande kallvatten till VVBn och värmekretsen, så det bör vara påfyllningsventilen.
 
Yes, det stämde nu har trycket ökat. Stor tack för hjälpen!
 
  • Gilla
Perplexus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.