S STB skrev:
Det är ganska enkelt att hitta listor på produkter från Israel som vissa personer eller organisationer tycker att vi skall bojkotta. Många med mig tycker dock att Israel har betydligt mer rätt än fel och skulle gärna vilja bojkotta produkter från arabländerna runt omkring. Det verkar tyvärr som att det är svårt att hitta sådana produkter. Är det så att arabländerna runt Israel helt enkelt är såpass primitiva att det knappt produceras något som når butikshyllorna här?
Som en ren sympatiåtgärd köper jag olivolja från palestina då jag ogillar herrefolkmentalitet mot försvarslösa, oberoende om det är Ryssar, Amerikanare, Israeler, Marockaner, Kineser eller Romare.
Så tips till TS som inte delar min åsikt, är att undvika denna olivolja.

Flaska med Nabali olivolja från Palestina, märket Canaan Fair Trade, med svart kork och vit etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag sökte efter bojkott av Palestinska och Arabiska varor men hittade inte heller jag några länkar, vilket förvånade mig. Varför är det så tro?
För det enda jag kan komma på som exporteras av Israel till privatpersoner, är frukt och grönsaker. Samma som grannländerna med andra ord och det borde göra det lätt att finna produkter att sätta upp på arabbojkottslistan. Men likväl finner jag och TS ingen. Kanske TS inte har så många likasinnade som han tror eller är helt enkelt anti Israelgänget mer aktiva?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.