Hjälp
 
Exakt vad är det som inte fungerar?
Hur långt har du kommit i manualen?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Exakt vad är det som inte fungerar?
Hur långt har du kommit i manualen?
Jag har köpt den precis från en kompis alltså begagnad
 
N Niklas- skrev:
Jag har köpt den precis från en kompis alltså begagnad
Då fungerade som det skulle jag hade en färdig ställt slinga kopplade på allt som det ska
 
N Niklas- skrev:
Då fungerade som det skulle jag hade en färdig ställt slinga kopplade på allt som det ska
 
jag vet inte hur jag ska koppla den till app eller måste man göra det för att den ska fungera!
 
Demmpa Demmpa skrev:
Här är manualen till e1600, bör vara likvärdig,
[länk]
 
  • Öppen elektronikbox med kretskort och sladdar, monterad under en smutsig plastkåpa, placerad på gräsmark bredvid en plastgaller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hittade felet
 
N Niklas- skrev:
Jag hittade felet
Vart ska den röda kaplen sättas !
 
Ta bort kortet helt och rengör det med IPA och en pensel. Det lär vara mycket som är kortslutet just nu.

Till kostet måste det vara minst,
+ Kabel,
- Kabel,
2× slingkabel
Eventuellt en guidkabel
Dessa fyra/fem ansluts via någon typ av kontakter bak på laddstationen.

Den lösa kabeln misstänker jag är en antenn, anledningen till den misstsnken är att den är fastlödd på det extra kortet med kvartsoscillatorn.
 
  • Gilla
B-A och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Ta bort kortet helt och rengör det med IPA och en pensel. Det lär vara mycket som är kortslutet just nu.

Till kostet måste det vara minst,
+ Kabel,
- Kabel,
2× slingkabel
Eventuellt en guidkabel
Dessa fyra/fem ansluts via någon typ av kontakter bak på laddstationen.

Den lösa kabeln misstänker jag är en antenn, anledningen till den misstsnken är att den är fastlödd på det extra kortet med kvartsoscillatorn.
Tusen tack så jag ska bara lössa modemkotet och rengöra den , har du en likadant ? Jag kan inte nån video hur och stationen och hur man rengöra den innuti
 
N Niklas- skrev:
Tusen tack så jag ska bara lössa modemkotet och rengöra den , har du en likadant ? Jag kan inte nån video hur och stationen och hur man rengöra den innuti
Hur gick det för dig att få igång E1200 klipparen?

Demmpa har en väldigt bra förklaring och åtgärd på ditt problem och skulle kortet vara trasigt så finns det som reservdel, det är däremot viktigt att man får en version som stämmer överens med versionen på elektroniken som klipparen har.

Av vad jag kan se så saknas ett skyddslock över elektroniken på laddningsstationen,då inget skit brukar växa upp på det viset som bilden visar. Däremot så kan det i ogynnsamma och väldigt fuktiga förhållande bildas lite kondens.
Det finns en packning som man idag kan komplettera med om man råkar ut för kondens i laddstationen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.