3år gammal med 4,4Ah batteri.
Den tappar att gå hem och ladda.
Hur fabriksåterställs den?
Passar nya 1800-2 batteriet?
Björn
 
B BECEJI skrev:
3år gammal med 4,4Ah batteri.
Den tappar att gå hem och ladda.
Hur fabriksåterställs den?
Passar nya 1800-2 batteriet?
Björn
Är tyvärr sent på med svar.

Fick du löst problemet?

När du menar tidsinställning, menar du då klockan som håller datum och tid?
Där finns TVÅ batterier på Lyfcos, dels det på 4.4A för driften och ett för att hålla diverse information såsom klocka och tid, det senare är ett litet knappcells batteri. 3-år är ungefär den tid som ett knappcells batteri håller

Man måste öppna klipparen för att komma åt knappcells batteriet som sitter i en hållare på huvudkretskortet.

Har för mig att det är ett CR2032 batteri som skall sitta där, men rekommenderar att kontrollera innan införskaffande. Tar infon direkt ur minnet, och vem kan lita på det ;-)
Sidokuriosa då CRxxxx är en av få batteribeteckningar som har lite logik,CR2032 -> ett batteri med 20 mm diameter med tjockleken 3,2 mm.

C4H har ett service kitt med knappcell, packning, klipp tallrik och skydd, som kanske kan vara intressant.
https://c4h.se/nya-komponenter/slitage-delar/servicepaket-e17501800

Som svar på frågan om batteriet till 1800-2 passar till 1800-1:
Antagligen, men är uppriktigt inte säker. Har själv försökt finna ut storleken på dom olika batterierna, då det är vad som bestämmer mekaniskt om dom kan monteras, förutom då att antalet Volt stämmer. Amper talet betyder i princip att en laddning och körtid ökar eller minskar beroende på dess värde -> högre tal ger större klippyta.
Då det verkar ha kommit batterier med högre amper till Lyfcos på senare år. Som nu både 5,2 Ah och 7,8 Ah
https://c4h.se/nya-komponenter/nya-komponenterbatterier

Sidan C4H är även den sida sim jag använder om det behövs felsökning, tips m.m. Förutom då tillbehör och reservdelar.

Har inget mer med C4H, förutom att jag är återkommande kund. Då dom känns stabilare än Outl1
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.