Jag var kanske inte så varsam som jag skulle varit, men jag tror min tempmätare fick sig en törn. Kanske även luftkanalerna i frigolit på sidorna.
 
Jag blir helt KNÄPP! Nu har jag plockat sönder hela frysen (jag menar HELA) och kollat igenom och rengjort alla kylkanaler. Alla kanaler mellan kyl och frys är kontrollerade och rengjorda. Jag har dubbelkollat funktionen på avrinningen. Jag har stoppat fingrarna i skålen under avrinningen (Samsungs skitdåliga konstruktion gör att den inte går att ta ur och rengöra) och det luktar inget. Jag har plockat bort listerna och rengjort, fanns inget där. Men det luktar fortfarande SUR FILMJÖLK i både kylen och frysen.

Det enda jag inte gjort är att kapa upp plåten och kolla om det luktar i isoleringen. Annars är ALLT genomgånget. Nu har ju Samsung lyckats att konstruera en riktigt SK-TKYL men att låta kondens jäsa i isoleringen måste ju vara ett nytt lågvattenmärke.

Snälla, vi är desperata, alla tips är välkomna....


Mvh Johan
 
Länge leve Samsung!

Om du gjort så mycket och det fortfarande luktar så är det antigen kemisk krigsföring som gäller eller så köp nytt. Jag vet vad jag hade gjort iaf.
 
Kanske det går att få bort lukten via ozon behandling?

Lukt som satt sig i isolering kan dock vara svår att få bort. Kom ihåg morsans frys i stugan lade av och det var oskalade räkor i frysen. Hur länge hon än vädrade den gick det inte att få väck lukten, frysen fick slängas.
 
Vi köpte Samsung kyl och frys februari 2012 och för en vecka sedan började det lukta f-n. Vi trodde vi hade en död mus i köket och i dag fick jag nog och började lokalisera stanken som känns lite överallt i köket... Så här ser det alltså ut bakom gallret. Vad har läckt där? Kondensvatten? Köldmedel? Ngn gul sörja som halvtorkat... Man borde nog damsuga oftare men detta beror ju på ngt annat. Ngn som kan se? Törs man göra rent där inne själv? Är det ngn sladd som det gått håll på eller som lossnat tro... modell RR82FFSW1

Det luktar verkligen surt. Frågan är om lukten är hälsovådlig...


20151121_214923.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Haft Samsung Side-by-Side i ett år och det har varit strul med isen hela tiden.
Den har inbyggd vattenbehållare istället för anslutet men det har inget med problemet att göra.
1)När iskuberna är färdiga och släpps ner är de oftast ihop frusna två och två.
2)Sen smälter de ihop i nedre högra hörnet och blir en stor klump.
3)Ofta bildas det även en isklump ovanför klaffen som öppnas när isbitarna åker ut och är där en isplugg så kommer inte den krossade isen eller isbitarna ut
4)Frysen hade varit bättre med lådor istället för hyllplan, det finns bara tvålådor

Har haft tekniker hemma som sa att töm isbehållaren ofta men det hjälper inte.



  • ✘ Nej,
  • Jag rekommenderar inte den här produkten.
 
K Kaspermilton skrev:
Haft Samsung Side-by-Side i ett år och det har varit strul med isen hela tiden.
Den har inbyggd vattenbehållare istället för anslutet men det har inget med problemet att göra.

4)Frysen hade varit bättre med lådor istället för hyllplan, det finns bara tvålådor
  • ✘ Nej,
  • Jag rekommenderar inte den här produkten.
Hjälper nog en del att välja annan produkt pga få lådor, men hur tänte du själv när du köpte denna ?
 
J Jsoderbe skrev:
Ok, gick evaporatorn sönder när du rensade isen? Jag är bara orolig att jag missat något.

Kylen luktar fortfarande.... :(
Lukten i kylen kommer från kolfiltret i den lilla luckan med småhål.
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
MrJay
Druain Druain skrev:
Lukten i kylen kommer från kolfiltret i den lilla luckan med småhål.
Men varför svarar du ens i en tråd från 2015? Den du svarar till var senast nästan 6 år sedan.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Men varför svarar du ens i en tråd från 2015? Den du svarar till var senast inloggad 5 år sedan…
Varför inte? Kanske är någon annan stackare som letar svar som får syn på det.
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 1 till
  • Laddar…
MrJay
Druain Druain skrev:
Varför inte? Kanske är någon annan stackare som letar svar som får syn på det.
Jag säger bara välkommen, du kommer lära dig hur saker funkar här på BH med tiden.
 
  • Wow
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
R
Druain Druain skrev:
Varför inte? Kanske är någon annan stackare som letar svar som får syn på det.
dessutom ett helt fel svar 🤣
 
R
MrJay MrJay skrev:
Jag säger bara välkommen, du kommer lära dig hur saker funkar här på BH med tiden.
tveksamt
 
R returen skrev:
tveksamt
Det är trevligt att se att det finns skitstövlar även här. Men nu har jag samma kyl där den sura lukten visst härstammar från kolfiltret nere ovanför plastbackarna i kylen. Om du inte håller med om det så får du tro vad du vill. Du verkar ju må bra av det.
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
R
Druain Druain skrev:
Det är trevligt att se att det finns skitstövlar även här. Men nu har jag samma kyl där den sura lukten visst härstammar från kolfiltret nere ovanför plastbackarna i kylen. Om du inte håller med om det så får du tro vad du vill. Du verkar ju må bra av det.
men du verkar ju inte må så bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.