Har köpt mig en ny vägglampa, men den verkar vilja ha sex kablar in … inte helt ologiskt eftersom den består av två lampor, men ur väggen kommer ju bara tre sladdar. Går det att lösa?!
 
  • Väggfäste med tre sladdar (grön, blå och gul/grön) som sticker ut ur väggen, bakom syns blommigt mönstrad tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kabelanslutningar på en vägglampa med sex kablar, några anslutna till en kopplingsdosa, mot en blommig tapetbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De extra hålen är ifall man ska koppla vidare till något annat. Med tanke på frågan känns det som du är olämplig att koppla detta dock.
 
  • Gilla
Hasse C och 1 till
  • Laddar…
V ViktorHg skrev:
De extra hålen är ifall man ska koppla vidare till något annat. Med tanke på frågan känns det som du är olämplig att koppla detta dock.
tack för snabbt svar, men förstår inte hur du menar! vilka hål är "extra"? lampan vill ha sex sladdar in som jag ser det - 2 bruna, 2 blå, 2 gulgrön, men jag har ju bara tre sladdar ur väggen?

eller vad menar du med koppla vidare till något annat?

jag är säkert olämplig också i många avseenden :)
 
Lampan ska ha tre in, inga konstigheter. Dubbla hål för att koppla vidare om man vill.
 
  • Gilla
johan_T
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Lampan ska ha tre in, inga konstigheter. Dubbla hål för att koppla vidare om man vill.
Ok, men vilket av hålen ska de tre sladdarna som lampan behöver in i då? Något av de två lite större till höger på bilden? Eller det mindre runda till vänster?
 
  • En elinstallation med en sladdgrupp och kontaktblock ligger på ett bord framför en grön skruvdragare från Ryobi.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligtvis har lampan två ljuskällor och därför ”dubbla” kablar på ena sidan. In i väggen så kopplar du inte dubbelt eftersom du inte har dubbelt.

Tänker ändå att enligt föregående inlägg bör du lämna över detta till någon som förstår vad det innebär.
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
A
Det ska följa med instruktioner på svenska.
Det låter som att du inte läst eller så saknas det?

Om detta saknas reklamera varan.
 
Tack för alla snabba och bra svar. Det medföljde mestadels bilder med lite svensk text, så det var nog inget fel på det. Sedan var det bara att sticka in kablarna i något av de större uttagen, funkar fint, så var nog enklare än jag kanske trodde när jag såg uttagen först! Check på det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.