Håller på att renovera hus på drygt 100kvm med lika stor källare. Behöver en temporär värmekälla över vintern som kan anslutas till vattenburet system(fjärrvärme). Endast för att hålla värmen över 0 grader. Tips på någon kostnadseffektiv lösning?
 
Vad menar du med "anslutas till vattenburet system(fjärrvärme)"?

Har du fjärrvärmeledningar in i huset samt fjärrvärmecentral?

Eller menar du att du har antingen golvvärme eller radiatorer för det vattenburna systemet?

Var i Iandet finns huset?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det finns värmefläktar där du kopplar på varmvattnet från ditt värmesystem.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vad menar du med "anslutas till vattenburet system(fjärrvärme)"?

Har du fjärrvärmeledningar in i huset samt fjärrvärmecentral?

Eller menar du att du har antingen golvvärme eller radiatorer för det vattenburna systemet?

Var i Iandet finns huset?
Kanske var otydlig. Har fjärrvärme med fjärrvärmecentral i huset. Men har inga radiatorer eller golvvärme då allt är utrivet. Behöver därför en temporär lösning över vintern jag kan använda med fjärrvärmen. Istället för att ha en 5Kw fläkt som står och går hela vintern(svindyrt). En temporär lösning kanske är ännu dyrare iof, därför jag frågar.
 
Aerotemper är nog vad du söker
 
  • Gilla
goosen
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Aerotemper är nog vad du söker
Exakt en sån söker jag, tack för tipset!
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det finns vattenburna värmefläktar, kallas ofta för aerotemper (eller fläktkonvektor), tex,
[länk]
[länk]
[länk]
Tack för tips
 
Billighetstips.. kylradiator från bilar. Vattenburet och klarar höga temperaturer. Den svaga punkten kan potentiellt vara slangar som skall tåla 50 ⁰C under flera månader.
 
  • Gilla
Deltidslantisen
  • Laddar…
Billighetstips 2: beg aerotemper
 
Ja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.