Hej,
Sedan kl. 13:00 idag har jag tappat kontakten med Tibbers api från HomeAssistant.
Är det någon annan som har tappat kontakten ? Eller använder den HACS-modulen och fortfarande får kontakt?

Allt annat fungerar, det är bara Tibbers api som inte går att nå.

/Johan
 
J JohanLan skrev:
Hej,
Sedan kl. 13:00 idag har jag tappat kontakten med Tibbers api från HomeAssistant.
Är det någon annan som har tappat kontakten ? Eller använder den HACS-modulen och fortfarande får kontakt?

Allt annat fungerar, det är bara Tibbers api som inte går att nå.

/Johan
var tvungen att skapa en ny token. Och göra om hela installationen. Efter det fungerar kopplingen igen.
 
J JohanLan skrev:
var tvungen att skapa en ny token. Och göra om hela installationen. Efter det fungerar kopplingen igen.
Kollade nu min HA och saknas för mig också så jag får nog göra samma sak :( Jag kanske borde fundera på någon HAN/P1 med lokalt API istället...
 
Jag har en Tibber Pulse, den ska ju gå att konfa med lokal mqtt-server, men det jag har läst är att då tappar man kopplingen till internet. Och hur ska då Tibber få in sina siffror?
 
Ladda om endast Tibber-integrationen som jag har ett script som gör fungerade inte. Men att starta om HA fungerade (behövde inte ta bort min gamla access token)
 
J JohanLan skrev:
Jag har en Tibber Pulse, den ska ju gå att konfa med lokal mqtt-server, men det jag har läst är att då tappar man kopplingen till internet. Och hur ska då Tibber få in sina siffror?
Jag skiter i om Tibber får in sina siffror, men guiden för att få Tibber Pulse till MQTT känns lite jobbig när jag kan ge bort den till någon släkting om jag köper en ny HAN/P1 som fungerar lokalt direkt ur boxen och har uppdateringar.
 
S sjoelund skrev:
Ladda om endast Tibber-integrationen som jag har ett script som gör fungerade inte. Men att starta om HA fungerade (behövde inte ta bort min gamla access token)
Intressant, det borde jag ju ha börjat med. Men jag är nog lite skadad av Microsoft under alla år i branschen. Jag hatar att fixa saker genom att boota om...
 
  • Gilla
sjoelund
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Jag skiter i om Tibber får in sina siffror, men guiden för att få Tibber Pulse till MQTT känns lite jobbig när jag kan ge bort den till någon släkting om jag köper en ny HAN/P1 som fungerar lokalt direkt ur boxen och har uppdateringar.
Jag tyckte inte att det var så krångligt att konfa mqtt-kopplingen. Men jag såg att det skulle gå att köra någon mqtt-proxy för att få siffror till lokal mqtt och Tibber samtidigt. Den instruktionen var lite mer komplicerad.
 
Jag har tröttnat på Tibbers strul ändå, så det blir en Homewizard (+splitter, så jag kan konfigurera den nya innan jag skickar iväg en Pulse till någon bättre behövande; jag fixade egen automation för lastbalanseringen ändå som var det jag hade Pulse till från början)
 
Jag har tappat många entiteter sedan uppgraderingen till 2024.9.0 bla förbrukning (watty) hemma. Från 21 (?) till 6 entiteter. Mumlas om en fix till 2024.9.4..,
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag har tappat många entiteter sedan uppgraderingen till 2024.9.0 bla förbrukning (watty) hemma. Från 21 (?) till 6 entiteter. Mumlas om en fix till 2024.9.4..,
Kollade och det ska vara fixat i 2024.9.3

En lång buggtråd och på slutet att det ska funka
https://github.com/home-assistant/core/issues/125312
 
P paralun skrev:
Kollade och det ska vara fixat i 2024.9.3

En lång buggtråd och på slutet att det ska funka
[länk]
Det är inte fixat, nytt bud är .4
Skärmbild av en diskussion på GitHub angående en misslyckad Tibber-integration, där användare diskuterar om en fix har inkluderats i en uppdatering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.