Har kört en tvåstegssnöslunga från Ryobi i två vintrar, men efter att den var tvungen att åka in på service två svängar (i flera månader) förra vintern så lyckades vi till slut häva köpet och få pengarna tillbaka.
Nu är jag på jakt efter en ny och har tolkat det som att Ego eller Toro verkar vara vägen att gå om man ha en batteridriven slunga av lite mer kvalitet?
Någon som har testat någon av dessa (eller båda!) och har några åsikter?
 
G
Måste det vara batteri, funkar inte sladd?

Tänker att då för man stabil effekt över tid.
 
G Grannens Häck skrev:
Måste det vara batteri, funkar inte sladd?

Tänker att då för man stabil effekt över tid.
Vill helst ha batteri så jag slipper hålla koll på en sladd hela tiden!
 
  • Gilla
Grannens Häck
  • Laddar…
Bensin?
Problemet med säsongsmaskiner på batteri är ju att batterierna blir liggandes långa perioder och riskeras förstöras.

Annars hitta någon serie där samma batteri går att använda till sommarmaskiner som gräsklippare..?
 
Jo
alm82 alm82 skrev:
Bensin?
Problemet med säsongsmaskiner på batteri är ju att batterierna blir liggandes långa perioder och riskeras förstöras.

Annars hitta någon serie där samma batteri går att använda till sommarmaskiner som gräsklippare..?
Jo det är sant, men ändå en risk jag är villig att ta 🙂. Kommer sannolikt byta ut min trimmer mot en av samma märke också (och ev framtida trädgårdsmaskiner).

Ingen som kör Ego, eller batteridriven Toro och kan ge lite för- eller nackdelar?
 
Jag har svårt att tänka mig batteridrivna kompetenta snöslungor. Det är en avsevärd effekt som behövs.

Kul iofs om någon hittar vettiga produkter/maskiner, idel öra.
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Hade en sån här tidigare https://se.ryobitools.eu/tradgard/snoslungor/ry36stx61a/ry36stx61a-260f/ och hade inga problem med prestandan (däremot kvaliteten). Bor i Västerbottens kustland så den fick känna på några rejäla snöstormar som den klarade utan problem. Har inte haft någon bensindriven tidigare men kan inte se att det finns någon direkt anledning att gå över till bensin 🙂. Skulle säga att den kastar minst lika bra som grannarnas bensindrivna!
 
B
Kör med en ego tvåstegs och han inte upplevt några problem för en vanlig vIllatomt i Västerbotten med både mycket snö och stadiga plogvallar.

Batterierna håller bra och är inne på tredje säsongen med den utan några orosmoment.
Mycket skönt också att kunna köra igång den på obekväma tider då den knappt hörs.
 
  • Gilla
villasuperstar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.