Hej! Någon som har tips på hur man fixar detta? Det är inget motstånd när man trycker på spolknappen längre.

Kommer inte åt inspektionslucka utan att demontera hela överskåpet…

Det är en ME By Starck vägghängd WC med Vola Softclose

Tacksam för alla tips!
 
Tillägg: på filmen ser man att jag lossat på lilla överskåpet men tyvärr är själva inspektionsluckan i sten omöjlig att öppna utan att ta ner hela överskåpet
 
Såhär ser det ut. Kommer inte åt
 
  • En toalettcisterndel med en lös kabel ovanpå visar byggprojektets svåråtkomliga område, en toalettpappersrulle syns i nederkanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå hylla i ett badrum med mätningar skrivna på ytan och en flaska på handfatet bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte ta typ en sugklocka och dra stenen åt sidan så du kommer åt bakom?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Bara en fundering? Varför gör man så här överkompicerade saker? Vad gör man om någon större del går sönder i toan?
 
  • Gilla
  • Älska
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Kan du inte ta typ en sugklocka och dra stenen åt sidan så du kommer åt bakom?
Nej det finns inte marginal. Måste ha blivit en miss när de byggde
 
J JohanLun skrev:
Bara en fundering? Varför gör man så här överkompicerade saker? Vad gör man om någon större del går sönder i toan?
Det var en filosofisk fråga. Dock hjälper det inte mig nu :(
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…

Bästa svaret

Krilleman
Är det en pneumatisk tryckknapp så har någon slang lossat om motståndet helt plötsligt har slutat.

Du åker på att demontera hyllan...
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Är det en pneumatisk tryckknapp så har någon slang lossat om motståndet helt plötsligt har slutat.

Du åker på att demontera hyllan...
Stämmer

Tack. Ja, försöker nu..
 
Löste det! Det var slangen till knappen som lossnat. Genom att karva i inredningen i trä-delen fick jag till slut upp ”inspektionsluckan”
 
  • Inspektionslucka i trä-inredning med en silverfärgad knapp synlig på sidan. Luckan är del av ett byggprojekt där en slang har återmonterats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Jag hade en sån där, vola pneumatisk. Skruva bort knappen så du kommer åt slangarna, det är där igenom du styr tryckluften till flottören. Hoppas på att det är i knappen det strular och inte i cistern, då åker du nog på att knacka en platta om du inte har någon inspektionslucka
 
kisumisu
J JohanLun skrev:
Bara en fundering? Varför gör man så här överkompicerade saker? Vad gör man om någon större del går sönder i toan?
Undrar detsamma.
Men tycks vara poppis med inbyggda stolar som hänger på väggen.

Märks när man läser vissa inlägg här när folk gör om toa 🤔 gamla vettiga lösningar byts ut till designgrejor som fyller ingen funktion.

I dom inläggen har jag bara kommenterat att sätt istället golvbrunn och en liten rumpdusch. Så enkelt göra rent toaletten!

Förlåt mig vill inte nu vara ironisk mot trådstarten. Men det här är nog bra exempel hur man inte skall göra!
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Bara en fundering? Varför gör man så här överkompicerade saker? Vad gör man om någon större del går sönder i toan?
De tycker det är snyggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.