Hej. Fick precis en vattenläcka i mitt ny renoverade badrum. Efter dottern hade tagit ett bad, så hörde ja ett fortsatt forsande av vatten. Men såg inget något stans, då upptäckte jag att de var i rummet bredvid vilket är tvättstugan där rören går ut. De forsade ut från de gråa ytterröret till varmvattnet till badkarsblandaren.

Har ringt efter rörmokare som kommer i morgon men undrar lite vad som kan ha hänt. Slår ja på varmvattnet där igen så händer samma sak så är som något har typ lossnat?
 
  • Wow
Claes Sörmland
  • Laddar…
Så i badrummet ser de ut så här.

Sen i tvätt rummet bredvid så är de anslutet såhär och från de gråa röret kommer de ut vatten om ja skruvar på varmvattnet där igen.
 
  • Kromad duschblandare monterad på vitt kakel i ett badrum. En ansluten duschslang hänger ner mot badkaret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation under badrumsvask med olika ventiler och anslutningar, visande ett grått rör som släpper ut vatten vid varmvattenjustering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle tro att det inte sluter tätt mellan blandaren och röret. Det sitter en koppling som träs på platsröret där, det kan vara så att plaströret inte är inskjutet ordentligt i kopplingen när rörisen monterat blandaren i fästet.
Det kommer han lösa när han är på plats. Ser tyvärr inte ut som det sitter någon avstängningen på matningen till blandaren på bild två, så du får nog vänta tills rörisen är tillbaka och fixar detta.
 
Behöver man vara orolig att de kan ha blött ner mycket i väggen? (Väggarna är av betong)
 
Konra Konra skrev:
Behöver man vara orolig att de kan ha blött ner mycket i väggen? (Väggarna är av betong)
Nej. Är badrummet gjort ordentligt så sitter det en manschett mot det gråa röret vilket ska göra det vattentätt.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Det blev rätt enkelt verkade som när de hade fäst röret på andra sidan så hade den inte suttit bra hela vägen eller något. Men de blev löst snabbt och enkelt 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.