Finns det några sånna? :rolleyes:
Jag vet att där inte finns glädjepriser men nån som skulle vilja dela med sig lite erfarenheter och allmänt vetande
Vilket husbolag som kan tänkas vara det billigaste, för bästa hus? När det gäller vad som ingår ect?

Jag sitter här i detta virrvarr avhus kommit till en lista med 80 olika hus tillverkares namn då jagf ick reda på att det egentligen finns 165 svenska husbyggare.:confused:
Det som retar mig mest när man sitter och surfar runt o hittar det ena huset efter varanndra som är fint, det ena finare än det andra, så vågar jag inte längre ringa och fråga vad det huset ligger på i pris,
Jag gillar att älvsbyhus o Smålandsvillan (finns det fler?) som gått ut med basic pris, för det man ser på bild och sen får lägga till. SÅ det som retar mig mest att det inga står priser så man vet på ett ungefär var man håller sig. (på alla de övriga 163 byggarna)
Vi har fastnat för (tror jag iallfall) ett Modulenthus Men ja priset stiger ju även där fast dom säger allt ingår.

Det konstiga är tycker jag att när man pratar med de olika bygg ställena så säger dom att ja allt ingår, o egentligen ingår inte nåt Så känns det som.

Någon som har erfarenhet av modulenthus? Vill gärna veta vad ni tycker. känner ect.
Och Ni som byggt hus för under 2 miljoner
VEM gick ni till och vad byggde ni? och ja gärna vad kostade marken o markarbetet?

Har fått höra så många olika priser om markarbeten så snart vågar jag inte bygga längre. ja tom husen. man känner man gör ett klipp när man får reda på att ett hus kostar nåt men sen tillkommer sjukt mycket saker.

Så Vilka/vilket är egentligen bästa byggfirman att anlita?:confused:
 
A
Är det under 2 miljoner inklusive alla avgifter och tomt, anslutningar mm som du pratar om så blir det nog svårt oavsett hustillverkare om ni inte kan göra mycket arbete själva. Det är de billigare tillverkarna isåfall, smålandsvillan, älvsbyhus samt budgetserier med övriga som du har en chans att komma under 2 mille för allt. Men leta vidare, har man tomt gratis så kanske det kan gå.
 
Det finns många trådar som behandlar ämnet prisvärda hustillverkare. Testa sök lite på forumet så hittar du nog mycket matnyttig information. Sammanfattat kan man säga att man får vad man betalar för. Det finns några "billiga" tillverkare, men frågan är om dom är prisvärda.
 
Tänk också på att ett hus som är dyrare att köpa kanske blir betydligt billigare i drift, både i energikostnad och underhåll....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.