Hej,

Vi skulle behöva lite råd om hur vi bäst kan snygga till ett område där det tidigare varit en bastu. Bastun har efterlämnat ett fult, gapande hål på cirka 2x3 meter i takpanelen (se bild). Vår direkta tanke var att sätta upp ny panel och måla all panel vitt (vi har för övrigt varken rivit bastun eller målat den befintliga panelen själva) ...men det visade sig vara något av det svåraste i hela världen att hitta den här typen av panel. Vi har dammsugit byggvaruhus, begagnatmarknaden och lagt bevakningar men inget napp än.

Att riva ner hela takpanelen inte känns som ett alternativ just nu, speciellt eftersom panelen fortsätter ner i trappan och jag har annat att göra om kvällarna.
Jag funderade ett uppgivet ögonblick på att bygga en bastu där panelen saknas.


Finns det några lösningar för att SNYGGA till området där panelen saknas utan att behöva byta ut allt? Eller är det kanske någon annan typ av takmaterial vi kan överväga?

Alla (de flesta) tips tas tacksamt emot!
 
  • Skadat område i takpanelen där en bastu tidigare fanns, med ett gapande hål som exponerar vita skivor inramade av trä. Vägg med gammal tapet och vitmålad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för tipset! Jag är ganska ny på det här med 70-talspanel och hade faktiskt inte ens tänkt på att kolla med sågverken i närheten. Ska absolut undersöka detta, tack igen!
 
S Ste.Sve skrev:
Tack för tipset! Jag är ganska ny på det här med 70-talspanel och hade faktiskt inte ens tänkt på att kolla med sågverken i närheten. Ska absolut undersöka detta, tack igen!
Har sådan panel i taket på sommarstugan från 70-talet.
Har målat det vitt med en kombifärg som både innehåller kvistlack och täckfärg. Tre strykningar, skittråkigt jobb men resultatet blev bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.