Fairlane Fairlane skrev:
Jag har två telefoner av olika märken, som både kör Android 14 och senaste versionen av appen.

I den ena fungerar det bra att formatera text som listor, kursiv stil etc, medan det är utgråat i den andra telefonen. I telefonen där det är utgråat fungerar det inte heller att skriva svar på olika delar i ett citat (ja, klart det går med lite copy/paste, men det är inte lika smidigt.

Så här ser det ut i telefonen där det inte fungerar.
[bild]
Har jag missat någon inställning?
 
Fairlane
Jag antar att det var en lösning i förra inlägget. Nu har jag väntat över en timme på att filmen ska konverteras till ett format som alla kan se... Jag får väl vänta någon minut och ladda om sidan. 😉

Skärmdump av ett inlägg på ett forum där användaren "Demmpa" informerar att en video snart är färdigkonverterad och kan ses av alla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Provar igen

Redigering av inlägg med video förhandsvisning och grå "Infoga" knapp, besökare ombes trycka på för att testa "Hakparantesen".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En skärmdump från en mobil enhet som visar ett pågående redigeringsinlägg med textelement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"Hakparantesen", i ena läget är den blå i andra läget svart, tryck på den.

Edit:
Filmen är en skärminspelning där jag växlar mellan lägena.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
"Hakparantesen", i ena läget är den blå i andra läget svart, tryck på den.
Räcker nästan med den infon. Du är i kodläge på ena luren, @Fairlane.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
Det löste problemet. Tack
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Förslag till ny funktionalitet:

Vet inte om man ska hålla på sina idéer tills det kommer en tävling där momentet är att värka fram nya idéer, men skit samma.

Det finns nu ännu en tråd på temat "Intressant frågeställning, men tråden har blivit så toxisk att jag inte orkar följa den längre, men jag är ändå nyfiken på hur det kommer sluta". Den aktuella tråden jag tänker på nu är https://www.byggahus.se/forum/threads/fel-boarea-i-hus.527244/ , men det finns många exempel på det. I det aktuella fallet pallar jag inte läsa allt skräp i tråden, men finner ett intresse i att få veta hur det gick om TS faktiskt drar ärendet till tinget.

Mitt förslag är att ett inlägg i varje tråd ska kunna markeras som upplösningsinlägg (Liknade "Bästa svar"). Alltså det inlägget som berättar hur det gått, eller vilken lösning man valde, eller motsvarande. Inlägget kan kanske markeras av antingen TS eller moderator.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Förslag till ny funktionalitet:

Vet inte om man ska hålla på sina idéer tills det kommer en tävling där momentet är att värka fram nya idéer, men skit samma.

Det finns nu ännu en tråd på temat "Intressant frågeställning, men tråden har blivit så toxisk att jag inte orkar följa den längre, men jag är ändå nyfiken på hur det kommer sluta". Den aktuella tråden jag tänker på nu är [länk] , men det finns många exempel på det. I det aktuella fallet pallar jag inte läsa allt skräp i tråden, men finner ett intresse i att få veta hur det gick om TS faktiskt drar ärendet till tinget.

Mitt förslag är att ett inlägg i varje tråd ska kunna markeras som upplösningsinlägg (Liknade "Bästa svar"). Alltså det inlägget som berättar hur det gått, eller vilken lösning man valde, eller motsvarande. Inlägget kan kanske markeras av antingen TS eller moderator.
På t.e.x Reddit finns det en funktion där man kan skriva remindme och en tid så att man får en notis om t.ex. ett år så kan man gå in och kolla hur det gick. Det tycker jag är bra.😀
 
Eller kanske att man kan bevaka bara TS inlägg i en tråd. Skulle kunna göra projekttrådar mer snabbföljda också (även om många ”ointressanta” inlägg där egentligen bara är trevliga hejarop).
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
MrJay
iOS appen hänger sig när man öppnar byggahus-forumlänkar i webbläsaren (Chrome).

Reproduktion: Installera appen, öppna webbläsaren och sök efter valfritt husrelaterat ämne. Klicka på en tråd från BH, appen öppnas och tråden visas. Gå tillbaka till webbläsaren och klicka på en annan träff, appen öppnas men inget händer.

Samma sak i iOS 17 samt nya 18…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.