Hej. Har någon bra tips på hur jag kan få bort mönstret i kaklen? Känner inte att jag vill lägga tid och pengar på att riva ner och byta kakel. Tacksam för svar.
 
  • Närbild av kakelvägg med svart och vitt kakel där det svarta kaklet har ett oregelbundet mönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av svart och vit kakelvägg med mönster i kaklet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikyou001 Mikyou001 skrev:
Hej. Har någon bra tips på hur jag kan få bort mönstret i kaklen? Känner inte att jag vill lägga tid och pengar på att riva ner och byta kakel. Tacksam för svar.
Hmm.
Är det där ett mönstrat/vattrat kakel så är det nog att byta som gäller.

Är det bubblor från ngn plast som sitter på kakelplattan så kan man kanske ta bort den- men det ser ut som vattrat kakel

Man kan ju inte slipa kakelplattor eftersom glaseringen då förstörs, och det skulle troligen iallfall förstöra fogen och kakelplattor brevid så det skulle inte bli snyggt. Men annars är väl alternativet att sätta renoveringsgips ovanpå och kalka nytt (om det inte är et våtrum), men jag skulle nog rivit ned det gamla först i så fall.
 
Ser ju ut som någon målat plattorna, så någon slags skrapa kanske? Du kan prova att värma med en värmepistol också kanske
 
P pjkw skrev:
Ser ju ut som någon målat plattorna, så någon slags skrapa kanske? Du kan prova att värma med en värmepistol också kanske
Men då försvinner väl inte mönstret, snarare färgen bara ? :)
 
Ser ut som någon tröttnat på att ha djur på sina plattor och målat över dem med svart färg. Har du tur så kan du med tidigare tips få bort färgen men ankorna är nog inbrända i kaklet. Men vad vet jag, prova med en glasskrapa för spishäll på någon platta som inte sitter i ögonhöjd.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Tusen tack för svaren!
Det verkar vara vattrat kakel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.