R Rickard.lj skrev:
Vad är budget för ett sådF
R Rickard.lj skrev:
Vad är budget för ett sådant hus med källare ?
ant hus med källare ?
Först så krävs det en glädjekalkyl för att ta sig an ett sånt här projekt, därefter så är det nog minst 1 miljon till. Klarar jag det på 5-6 så vore det starkt jobbat skulle jag säga.Vi får se vad jag orkar göra själv. Kommer bygga grunden själv, kamin, badrum, kök dra alla data och elrör själv.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Okej 👌 ja de kostar sopas mycket för ett a-frame hus asså
 
R Rickard.lj skrev:
Okej 👌 ja de kostar sopas mycket för ett a-frame hus asså
Jag registrerar alla inköp i en excellista så jag kommer redovisa sen vad allt landar på :) stommen blev 380 000 ink moms, både garage och hus. fönstren ca 350 000. grund ink golvvärme ca 350 000
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
V Visionären skrev:
Jag registrerar alla inköp i en excellista så jag kommer redovisa sen vad allt landar på :) stommen blev 380 000 ink moms, både garage och hus. fönstren ca 350 000. grund ink golvvärme ca 350 000
Spännande å se va allt hamnar på
 
  • Gilla
Visionären
  • Laddar…
Spännande projekt, ser jag fram emot att följa! Jag tycker A-hus är riktigt häftiga.. (allt är ju vad man gör det till.. så är det med alla sorters hus!).. ska vara lite utmaningar i livet.. A-hus är (ofta) inredningsmässigt en utmaning :D (för att nyttja kvadraten på bra vis).

Som sagt spännande - LYCKA till 👍😊🌺
 
  • Älska
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Tack! Ja det är inte helt lätt inredningmässigt. Har provmöblerat lite i VR och fått ihop något som funkar. Lämnar säkert lite att önska men det får väl växa fram som allt annat. Kakel, färg etc. Det faller på plats till slut!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Spännande projekt! Är också sugen på a-frame i vårt stundande projekt men får inte med min bättre hälft på planerna. Vilka fönster har du valt?
 
  • Ledsen
Visionären
  • Laddar…
V Visionären skrev:
Det går inte att leva livet 100% effektivt, det är bara att acceptera, jag tänker att det blir mindre panel att måla i alla fall! 😅 jag tror det kommer se häftigt ut, om inte annat kan det säkert reta upp en och annan. 😂
”Mindre panel att måla” 😂👌
 
  • Haha
Visionären
  • Laddar…
C c.sommardahl skrev:
”Mindre panel att måla” 😂👌
Med det sagt så behöver har jag inte nämnt dom 367 m2 takyta som ska läggas 😂😂
 
  • Haha
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Stugbaronen Stugbaronen skrev:
Spännande projekt! Är också sugen på a-frame i vårt stundande projekt men får inte med min bättre hälft på planerna. Vilka fönster har du valt?
Attans då! Jag har valt Westcoast windows som leverantör för partierna och Velux som takfönster.
 
Stugbaronen Stugbaronen skrev:
Spännande projekt! Är också sugen på a-frame i vårt stundande projekt men får inte med min bättre hälft på planerna. Vilka fönster har du valt?
Jag kan tipsa om att Nordiska fönster är väldigt prisvärda på "speciallösningar" som behövs för A-frame. Dessa valde jag till mitt:

https://www.byggahus.se/byggde-sommarhus-sjalv-for-823422-kr
 
  • Gilla
Visionären och 1 till
  • Laddar…
T Tornhuset skrev:
Jag kan tipsa om att Nordiska fönster är väldigt prisvärda på "speciallösningar" som behövs för A-frame. Dessa valde jag till mitt:

[länk]
Tack för tipset, såg din film också! Kul att få följa! Jag betalade 120 000 + moms för alla fönster till hus och garage exklusive takfönster. Det var dom som var det dyra.
 
V Visionären skrev:
Tack för tipset, såg din film också! Kul att få följa! Jag betalade 120 000 + moms för alla fönster till hus och garage exklusive takfönster. Det var dom som var det dyra.
Jag betalade ca 120 inklusive moms, passivfönster (U 0.7), aluminiumutsida och specialkulör, det tyckte jag var billigt. Många special (8 snedkapade), det var många andra tillverkare som inte kunde göra snedkapade med mittpost i snedkapningen (som jag har i andra raden på "framsidan"). Mina velux var inte heller med här, men jag hade ju bara tre sådana.
 
  • Gilla
Visionären
  • Laddar…
Gjöt källaren idag, inget vidare väder så garaget fick vänta. Det viktiga var att fått gjutit källaren så jag kan börja bygga Cellwallen. Så jag kommer vidare med återfyllnad runt källaren. Går inte vinna varje gång i väderlotteriet.
 
  • Nylagd betongplatta för en källare med synlig armering och regnvatten på ytan, omgiven av stora stenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stugbaronen och 5 till
  • Laddar…
Cellwallen från grundmäklarna är snart på plats också
 
  • Cellväggar från Grundmäklarna installeras på en byggarbetsplats med en grävmaskin i bakgrunden och träd i höstfärger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående byggprojekt med en stor grus- och stenläggning, delvis färdigställda cellplastväggar från Grundmäklarna och grävmaskin till vänster i bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.