Har renoverat badrummet. Halvkaklat med bröstlist förrutom i duschen som är helkaklad. Snickaren tog in en målare och jag undrar om det verkligen kan vara fackmässigt utfört. Är så missnöjd. Han har lagt silikon på en (enligt mig rätt stor del) av bröstlisten och målat kanten. Dessutom har färgen "blött" ut på en del av fog samt kaklet. Enligt målaren är det inget att klaga på för han har alltid gjort såhär 🫠 Sjukt otrevlig var han dessutom 🫣 Jag är som sagt ingen expert på området men tycker det ser hemskt ut. Nu ska hans chef komma och åtgärda men jag är rädd att han kommer vara lika otrevlig. Vill gärna ha er input.
 
  • Närbild på badrumsvägg med synlig bröstlist där silikon är applicerat och färgen har blött ut på fog och kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en bröstlist i ett renoverat badrum. Vit färg har "blött" ut på kakel och silikon är synligt på bröstlisten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Det är förmodligen en målar fog som har lagts och målats över så det är så man gör..
Har du lite bilder lite längre ifrån så man ser hela väggen det är så svårt med närbilder?
 
Är det en vuxen man eller 15 årig lärling som varit i farten? Förstår ditt missnöje skulle aldrig betala för detta.
 
C Cox skrev:
Är det en vuxen man eller 15 årig lärling som varit i farten? Förstår ditt missnöje skulle aldrig betala för detta.
Detta var en man på 55+. Han blev förbannad över att jag inte var nöjd. Skrek och gormade för att sen storma ut. Jag är fortfarande rätt chockad över hela upplevelsen. 🫣
 
  • Ledsen
Rejäl
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Det är förmodligen en målar fog som har lagts och målats över så det är så man gör..
Har du lite bilder lite längre ifrån så man ser hela väggen det är så svårt med närbilder?
Referensbilderna som jag tittat på och även visat målaren har inga sådana fogar. Känns så trist när man lagt pengar på fina bröstlister. Bifogar referensbild.
 
  • En närbild av en vägg med vit kakelplattor och en vit bröstlist utan synliga fogar mellan bröstlisten och väggen; en kromad stång syns i vänstra hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
är ju inte fint målat, visst kanske det är så man gör med en fog som man målar över. Men det är ju inte jämnt och han har målat ut över kaklet. En amatör hade nog gjort ett lika "bra" jobb. Hade inte heller varit nöjd.

rättelse, första bilden ser bra ut, inte andra. Kanske lite väl bred fog. Men där är det jämn målat, på andra ser det inte lika bra ut.
 
  • Gilla
Maja82
  • Laddar…
Möjligtvis lite bred fog på bröstlisten men de är ju knappast dåligt gjort, jämn och fin fog. fullt godkänt enligt mig!
 
R
M Maja82 skrev:
Referensbilderna som jag tittat på och även visat målaren har inga sådana fogar. Känns så trist när man lagt pengar på fina bröstlister. Bifogar referensbild.
Håller med om att fogen är väl bred hos dig men en fog är befogad och görs nästan alltid så det i sig är inte fel..
Om ni inte har avtalat att ingen dig ska användas?
 
R Rejäl skrev:
Det är förmodligen en målar fog som har lagts och målats över så det är så man gör..
Har du lite bilder lite längre ifrån så man ser hela väggen det är så svårt med närbilder?
R Rejäl skrev:
Håller med om att fogen är väl bred hos dig men en fog är befogad och görs nästan alltid så det i sig är inte fel..
Om ni inte har avtalat att ingen dig ska användas?
Det var ingen som frågade om preferens. Jag har aldrig sett fog som är så bred och liksom går ut en bra bit på listen. Är fog nödvändigt så är den men då hade jag önskat den i samma färg som bröstlisten. Fogen har dessutom redan släppt på vissa ställen.
 
R
M Maja82 skrev:
Det var ingen som frågade om preferens. Jag har aldrig sett fog som är så bred och liksom går ut en bra bit på listen. Är fog nödvändigt så är den men då hade jag önskat den i samma färg som bröstlisten. Fogen har dessutom redan släppt på vissa ställen.
Jag tror inte att de flesta ser en fog som du gör.
Men den kunde klart varit bra mindre men allt det vi diskuterar är smaksaker..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.