Idag när jag kom hem hade vår entreprenör slagit på golvvärmen. De fixade fogsprång och lade golv klinkers i veckan. De hade ställt in 22-23C (troligtvis inte stegat). Jag stängde den på kvällen.

Tror ni att det skadade? Fn….så trist!

Om det påverkade golvet, när ser man det?
 
Globetrot Globetrot skrev:
Idag när jag kom hem hade vår entreprenör slagit på golvvärmen. De fixade fogsprång och lade golv klinkers i veckan. De hade ställt in 22-23C (troligtvis inte stegat). Jag stängde den på kvällen.

Tror ni att det skadade? Fn….så trist!

Om det påverkade golvet, när ser man det?
Du kanske kan lyssna om du hör ngn "bom" i golvet som kan indikera sprickbildning ?
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Du kanske kan lyssna om du hör ngn "bom" i golvet som kan indikera sprickbildning ?
Besiktning mannen sade att det var lungt. Det har gått en månad sedan de göt golvet (flytspackel)
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
R
Det är lungt det har gått såpass lång tid, aldrig tidigare än 14dagar efter lagd klinkers..
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Det är lungt det har gått såpass lång tid, aldrig tidigare än 14dagar efter lagd klinkers..
Det hade gått 2 dagar sedan de lade klinkers. Men en månad sedan golv göts. Tydligen var golv det relevanta, inte klinkers…
 
  • Wow
Rejäl
  • Laddar…
…eller ja, de korrigerade fogsprång. Lade om plattor
 
Globetrot Globetrot skrev:
…eller ja, de korrigerade fogsprång. Lade om plattor
Ska inte säga att det är lugnt men vi slog igång golvvärmen ganska omgående då det var alldeles för kallt, säkert bara 1 vecka efter flysspackel men efter 3 år så finns det inga problem :)
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.