Hej,

Håller på och river ned ett gammalt innertak i källaren (14m2) och kommer sätta dit ett nytt.

Den gamla isoleringen är någon typ av glasull som jag kommer slänga pga möss som bosatt sig där.

Hur som helst, jag har en del cellplast isolering över och en del glasull över från andra renoveringar.

Spelar det någon roll om jag blandar isoleringsmaterial, dvs. sätter dit cell plast så långt det räcker, och resten sätter jag dit glasullen?

Källaren är ej uppvärmd men det är ca 17 grader där nu, temperaturen var som lägst 3,3 en dag i januari. Det senaste året har temperaturen varit mellan 3,3 - 20 grader.

Kommer ha någon form av värmekälla i framtiden.

Källaren används för hydrofor/pump/varmvattenberedare för tillfället.

Finns en avfuktare.
 
  • Skiss över källar- och sovrumsstruktur med bjälkar, isolering, glespanel, takgips, träplanksgolv och betongkällargolv, samt mått på ca 2,10m.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att du kan använda den isolering du har hemma. Det lär dock vara ganska svårt att lyckas få tätt och dragfritt med frigolit i ett träbjälklag, dessutom trivs nog mössen minst lika bra i frigoliten som i den gamla glasullen
 
Som sagts innan, det är svårt att få till det tätt med cellplast. Tänk även på brandrisken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.