Hej

Någon som har koll på hur Bauhaus lamellgardiner är i kvaliten och priset?
 
Hej...Vet inget om Bauhaus kvalité men vill du ha alternativ så kolla på Jysk. Vi köpte 18st/100cm("hur f*n ser det huset ut") och är supernöjda. Vi hade budgeterat(nybygge)1000:-/st från lokal persienn leverantör men hitta på Jysk för 150:-/st!!!
 
Det blev från Bauhaus. Mycket smidiga att sätta upp och lika fina som de dyra vi kikat på i specialbutiken.
 
Någon som har "färskare" erfarenheter av lamellgardiner? På Bauhaus i Örebro säljer de lameller av två olika fabrikat; Debel samt Gardinia. Erfarenheter av dessa samt kontra Jysk?

Kan man motivera inköp av "dyrare" lamellgardiner - eller är det samma prylar man får?
 
Köpte precis lameller från Jysk, 2 st 3 meters "Ann" och är väldigt nöjd med dessa. Jag var inne en sväng på K-Rauta och de sålde lameller under märket Gardinia, förpackningen såg identisk ut med Jysks...
 
Jag har också precis provhandlat ett set från Jysk, "Emilia". Den ser helt OK ut men den är ännu inte monterad. Vi behöver kapa den och medföljande instruktion för att göra detta var rena mardrömmen...
 
Ja instruktionerna var under all kritik. Jag köpte ju två förpackningar och i ena som jag först öppnade så klart så saknades det instruktioner. Upptäckte det när jag öppnade andra, inte så mycket bättre men det var tryckt på baksidan på en av instruktionerna, det saknades i första förpackningen....
 
Min erfarenhet av Jysks lameller blir att de är rassliga, ger en låg kvalitetskänsla och är tämligen bökiga att installera, i synnerhet om man ska kapa skenan.

Vi ska ha fler lameller i huset och nästa uppsättning blir inte från Jysk. Återstår att se om andra alternativ är bättre... :)
 
ginnfilt skrev:
Min erfarenhet av Jysks lameller blir att de är rassliga, ger en låg kvalitetskänsla och är tämligen bökiga att installera, i synnerhet om man ska kapa skenan.

Vi ska ha fler lameller i huset och nästa uppsättning blir inte från Jysk. Återstår att se om andra alternativ är bättre... :)
Samma sak här. Köpte från JYSK (2 st á 3m bredd) för 3 år sedan. De användes ganska flitigt första sommaren sedan monterades det en stor terassmariks med sol/vind-automatik utanför och då fick lamellerna mest vara för syns skull.
Förra sommaren skulle vi dra för fönstren mha lamellgardinerna men då gick något av i glidskenan. De höll alltså i typ en säsong och det var långt ifrån tysta..
 
A AndreWis skrev:
Du kan beställa måttillverkade lamellgardiner till humana priser hos: www.persienner-online.se
Notera regel 6.2. Du spammar gamla inlägg med din reklam.

§ 6.2 Dold reklam
Upprepade, systematiska rekommendationer av produkter eller tjänster från samma eller olika medlemmar kan komma att ses som reklam även om ingen tydlig koppling finns. Denna typ av inlägg kan raderas utan förvarning.
 
E etompau skrev:
Notera regel 6.2. Du spammar gamla inlägg med din reklam.

§ 6.2 Dold reklam
Upprepade, systematiska rekommendationer av produkter eller tjänster från samma eller olika medlemmar kan komma att ses som reklam även om ingen tydlig koppling finns. Denna typ av inlägg kan raderas utan förvarning.
Det är bara att anmäla användaren för spam. Har jag redan gjort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.