Halloj! Grabben inreder vinden.
Räcket ska sitta runt ”hålet” för trappan. Det är vanligt brädgolv ca 30 mm.
Vad är bästa lösningen? Främre stolpen på sidan utan ledstång blir svag, tycker jag.
3D-ritning av trappräcke kring trappa med vitt räcke och trästolpar på ett vanligt träbjälklag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bygger ni eget eller är det ett färdigt system?
 
Centano Centano skrev:
Bygger ni eget eller är det ett färdigt system?
Eget.
 
Hur ser det ut i övrigt, kommer du åt bjälklaget? Tänker att du kan sänka ner stolpen och fästa den i sidan av en golvbjälke (om det är träbjälklag vill säga).
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Hur ser det ut i övrigt, kommer du åt bjälklaget? Tänker att du kan sänka ner stolpen och fästa den i sidan av en golvbjälke (om det är träbjälklag vill säga).
Håller med, jag hade försökt öppna upp golvet och göra infästning i golvreglarna
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
plåtrickard plåtrickard skrev:
Bra inlägg.. tur att smak är personligt...
vilket gillar du då?
 
R returen skrev:
vilket gillar du då?
Ganska ointressant i tråden ....
 
R
plåtrickard plåtrickard skrev:
Ganska ointressant i tråden ....
om du inte har andra synpunkter än att tjafsa med andra i tråden kanske du skall fundera på dina val här i livet
 
R returen skrev:
om du inte har andra synpunkter än att tjafsa med andra i tråden kanske du skall fundera på dina val här i livet
Byt till Flashback, här försöker vi vara hjälpsamma och kunniga.
Och snälla, svara inte mer i denna tråd.

En polare förberedde i stommen innan golvläggning, nu får du försöka krångla dig ner i stommen och säkra räcket.
/W
 
  • Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
S
Antingen så hakar du ur stolpen och fäster i bjälklaget (bäst) eller så får du tillverka ett fäste som du skruvar i golvet och som passar i ett hål i stolpen.

Tittar man på din bild så ser man att stolpen går förbi golvet och är fäst i bjälklaget.
 
  • Gilla
matslist
  • Laddar…
R
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Byt till Flashback, här försöker vi vara hjälpsamma och kunniga.
Och snälla, svara inte mer i denna tråd.

En polare förberedde i stommen innan golvläggning, nu får du försöka krångla dig ner i stommen och säkra räcket.
/W
du hänger där hela tiden förstår jag
 
R returen skrev:
om du inte har andra synpunkter än att tjafsa med andra i tråden kanske du skall fundera på dina val här i livet
Vilka menar du att jag tjafsar med?
Och ts bryr troligen väldigt lite om både din och min personliga smak...
 
Attaching the handrail to the side of the ceiling opening at the designated location will strengthen the structure. Another type of balustrade (with horizontal stripes) would also be more stable
Renderad bild av en trappa med vitmålad balustrad och horisontella räcken, föreslås att en handräcke fästs vid taköppning för att öka stabiliteten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Think about moving the poles back a bit, which will give you the option of the following solution:
Rendering av fastsättning av räcke vid sidan av taköppningen och trappa för att stabilisera konstruktionen, med förslag på att ändra placering av stolpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Trafikverket1 och 1 till
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Hur ser det ut i övrigt, kommer du åt bjälklaget? Tänker att du kan sänka ner stolpen och fästa den i sidan av en golvbjälke (om det är träbjälklag vill säga).
Nej. Inte aktuellt att bryta upp golvet. Andra sidan mot trappan bara 22 mm gips
 
Hej
Jag påstår att du måste ner i stommen och fästa in räcket.
Mycket svårt/dyrt/omständigt att göra.
Men då sakerna är gjorda i fel ordning så är det alternativet.
/W
 
  • Gilla
plåtrickard och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.