Är det någon som har handlat därifrån?

Jag är sugen på att beställa en bordssåg av dem, men av gammal vana ville jag kolla lite recensioner av säljaren först.

Jag hittar dock inget. Inga recensioner, inte omnämnt någonstans. De har en facebook-sida med 0 aktivitet.

Det luktar inte direkt bluff-företag, de har ett org-nummer angivet som verkar ha vettig omsättning och resultat, och VDn för företaget följer deras (helt tomma) instagram med sitt privata konto. Men jag blir ändå lite fundersam.

Tänkte nog slå dem en signal innan jag beställer nåt, men det skadar inte att kolla här först.
 
K
Vilken bordssåg?
 
Laguna Fusion 3
 
Jag har också kikat på Laguna Fusion 3. Har dock tittat på den från IGM Tools och Handyman Tools.
Folk verkar nöjda med service och leveranser från IGM Tools, vet dock inte om man måste ha företag registrerat för att handla där. Det står priser med och utan VAT och vid utchecknig ska man fylla i Company ID och eller VAT nummer.

Handyman Tools har väl fått lite blandade recensioner, men jag tror det mest handlat om leveransproblem som dom inte kunnat påverka.

Snickeriboden verkar vara något nytt för i år och har kanske inte fått några recensioner än. Det bästa är väl att försöka ringa dom, då brukar man kunna få en bra uppfattning om hur seriösa dom är.

Du får gärna skriva här om det blir något köp. Jag ska köpa till hösten är det tänkt.
 
Efter att kikat lite närmre på snickeriboden och deras utbud verkar det nästan som om dom är återförsäljare för IGM eller öppnat en filial eller bara en svensk sida för det är väldigt mycket som är samma i deras utbud inklusive egna IGM produkter.
 
Jag har lagt en beställning från dem nu, återkopplar här sen.
 
  • Gilla
Ezcobar
  • Laddar…
Verkar som båda butikerna är typ "dropship" eller vad man nu kallar det, minimum 6 dagars leveranstid så dom verkar inte ha egna lager av något.
Köpte själv såg och kollade på samma. Hade jag köpt så hade jag handlat på sautershop.de som har just den sågen eller
nettiverstas.fi
som är en finsk butik, båda levererar Laguna till Sverige.
 
Så, nu har jag släpat in sågen i verkstaden och kan rapportera om mina erfarenheter med snickeriboden.se.

Kommunikation: De (Felix) svarade på alla mina mail inom några minuter, och var väldigt hjälpsam och tillmötesgående.

Pris: Gratis frakt, och med rabattkoden på deras sida det billigaste alternativet jag hittade.

Leverans: Jag frågade bla handymantools vad de hade för leveranstid och fick veta 3-4v. Felix på snickeriboden sa ca 1 vecka när jag frågade. Jag la beställningen i måndags kväll, och nu har jag sågen. Så nästan exakt en vecka. Hade jag hämtat upp den på Schenkers utlämningsställe så hade jag kunnat ha den i fredags. Den skeppades från Tjeckien, och emballaget var oskadat när det kom fram.

Jag måste dock tyvärr vänta till efter semestern innan jag kan provköra den, det blir jobbigt...


Summering: Enbart positiva upplevelser av snickeriboden.
 
  • Gilla
Johan Gunverth och 5 till
  • Laddar…
Hej, hur upplever du sågen nu efter ca 1 års användning? Anhåll, dammhantering, motor? Väljer mellan mindre modellen Fusion 1 och Hammer K2M som ligger nära varandra i pris. Det är ett ganska stort hopp upp till Fusion 2 och 3.
Hittar ingen info om erfarenheter om Hammer sågen. Däremot verkar många vara positiva till Laguna fusion

https://snickeriboden.se/butik/varumarken/laguna/igm-laguna-fusion-1-table-saw/
https://www.felder-group.com/sv-se/shop/justersagar-sc650110/cirkular-bordssag-hammer-k2m-sp2691423

Mvh/Anders
 
Jag är jättenöjd.
Det enda jag har att jämföra med är en DeWaltsåg, så det säger kanske inte så mycket, men.
Bordet är nästan helt plant, med vingarna blir det kanske någon millimeter fel över hela. Det går kanske att justera lite bättre...
Den är stark nog för allt jag har kastat på den (och jag har inte varit så snäll).
Sidoanhållet är bra, även om jag har uppgraderat det lite (digitalavläsning och elektromagnetisk låsning i bortre änden. Samt jessem guides).
Vinkel och höjdinställning funkar kanon.
Spånsugen är väldigt bra (även om jag har väldigt kraftig spånsug), med klingskyddet på är det 0 spån och damm.

Det är väldigt smidigt att byta klinga, och den har en broms som gör att den stannar rätt fort.

Den var ganska enkel att justera in när jag fick den.

Fråga gärna om det är något specifikt du undrar över...
 
Om du har vägarna förbi Strängnäs-området så kan du få titta in och klämma på den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.