Intet Intet skrev:
Väldigt gott för barnen men vad äter du?
Det är min lunch.

Förbrukade 600 kalorier precis innan så det är lugnt

Skärmdump av träningsapp som visar lunchlöpning på 8,00 km med tid 46:38,  totalt 566 kalorier förbrukade och genomsnittlig hjärtfrekvens på 159 bpm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är min lunch.

Förbrukade 600 kalorier precis innan så det är lugnt

[bild]
Du åt bara tre tunna skivor fisk? Du äter gott, men gosse vad lite. Effektiv tarm, antar jag.
 
Intet Intet skrev:
Du åt bara tre tunna skivor fisk? Du äter gott, men gosse vad lite. Effektiv tarm, antar jag.
Du kanske missar den gräddstuvade potatisen vid sidan om?
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Fortsatte på grilltemat idag.. frystemat och resttemat... (nu börjar det bli avancerat..)

Vi hade rester av grillskivor, fläskfilé, majs och sallad från igår... "spädde" på lite med picklad rödkål. mashes sweet potatoes, grillad kycklingfilé (från frysrensning..) samt en liten hm.. blomkålsgratäng (en påse frusen blomkål från long time ago.. tog in den igår så den var tinad.. idag fick den sällskap i en ugnsform med färskost.. riven ost.. kryddor och lite chili.. som sedan fick stå i ugnen i 20 min)

En tallrik med grillad kycklingfilé, grillad majskolv, blomkålsgratäng, picklad rödkål, sötpotatismos och en färgglad sallad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tallrik med grillad kycklingfilé, majskolv, blomkålsgratäng, sötpotatismos, picklad rödkål och sallad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev lyckat 😋👍
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Du kanske missar den gräddstuvade potatisen vid sidan om?
Ja. Verkligen. Malmbergs portioner är inget för en skogshuggare precis men denna tog priset. En nästan tom tallrik med ett halvt hekto lax. -Trodde jag, för potatisen missade jag helt. Kanske var det påbackning, dessutom?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Rimmad lax är aldrig fel

[bild]
Rimmad lax, är det brax eller tax på tallriken ? 😉😆
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 1 till
  • Laddar…
Ikväll blev det riktigt gott.
Risgrynsgröt med kanel och socker.
Skogaholmslimpa med ostcfrån närliggande gård och havtornsmarmelad inköpt på klövsjö höstmarknad igår. ❤️
En tallrik risgrynsgröt med kanel, en skiva bröd med ost och havtornsmarmelad samt en burk med havtornsmarmelad på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Håll dig borta från ostron i Italien, det kan dom inte alls. Stora smaklösa stackare.
Och de envisas med prosecco när man vill ha franciacorta
Håller med fullständigt
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
4774
P Pappa1986 skrev:
Ikväll blev det riktigt gott.
Risgrynsgröt med kanel och socker.
Skogaholmslimpa med ostcfrån närliggande gård och havtornsmarmelad inköpt på klövsjö höstmarknad igår. ❤️
[bild]
En riktig klassiker 😀.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
4774
En enkel lunch bestående av ärtor, fiskpinnar, en stor klick smör på ärtorna samt egenlagad dillsås till. Och självklart Danmarks bästa, en Carlsberg 😀. Dock i glas, inte långburk hahaha Tallrik med ärtor och smör, flera fiskpinnar och en gaffel med dillsås bredvid. Ett glas med Carlsberg-öl står på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Håller med fullständigt
Enda gången det varit okej var nu i somras på en fine dining i Taormina på Sicilien. Men då var också ostrona imponerande. Dessutom var de gratinerade.

Två gratinerade ostron serverade på en fin restaurang med bestick och vinglas i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Enda gången det varit okej var nu i somras på en fine dining i Taormina på Sicilien. Men då var också ostrona imponerande. Dessutom var de gratinerade.

[bild]
Ljuva minnen. Där var jag 1982. Efter en flaska 5 kronors vitt vin var, badade jag och kompisen från stenpiren, till lokalbedövningens glädje. Detta var i maj.
Hotellrummet kostade 50 kr.
Nu är väl priserna lite högre?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Enda gången det varit okej var nu i somras på en fine dining i Taormina på Sicilien. Men då var också ostrona imponerande. Dessutom var de gratinerade.

[bild]
Där firade vi vår smekmånad. Hittar man bara rätt restauranger bort från turiststråken så är det mesta på menyn av toppklass. Ätit en av de godaste entrecote jag någonsin har ätit. Första plats innehar Paloma restaurang i Estepona
 
Vilken september vi haft

Två bitar pizza med olika toppings och ett glas rött vin står på ett bord utomhus med en gata i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vilken september vi haft

[bild]
Suröl? 😉
Ser lite skummig ut.
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.