Håller på att fixa i ordning en gammal blomsterkyl. Och hittar inga orginaltillbehör till den. Har inga konsoler till hyllor och undrar vilka system som har samma avstånd mellan hålen i skenan?
Det är enkelskena med avstånd 32 mm mellan hålen.
Bifogat bild (den visar 2 skenor bredvid varandra)
 
  • IMG_7466.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bl.a. Elfa.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Bl.a. Elfa.
Okej, så de har enkel också? Det har jag inte lyckats hitta i deras sortiment. Trodde bara att de har dubbel. Så vilka syftar du på? Hade ju varit toppen om de har sådana 😀
 
D Danne824 skrev:
Hittade detta på nätet, framgår inte vilka mått det är.

[länk]
Tack för tipset 😀
Ska kolla med dem vad det är för avstånd den passar till.
 
Kolla även in billiga varuhusen.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Kolla även in billiga varuhusen.
Är det några särskilda varuhus du tänker på? Så jag vet var jag kan leta vidare 😀
 
E Eva PM skrev:
Tack för tipset 😀
Ska kolla med dem vad det är för avstånd den passar till.
Det står eurohål vilket är 32 mm, men som sagt jag har i övrigt inte en aning.

Hoppas att det löser sig.
 
  • Gilla
Eva PM
  • Laddar…
E Eva PM skrev:
Är det några särskilda varuhus du tänker på? Så jag vet var jag kan leta vidare 😀
Svar nej men sök på hyllkonsoller, Bauhus har något, men svårt att se på bilden, men verkar vara med enkelhak.
 
Pelly, Elfa, Lundbergs, Biltema är kompatibla med varandra.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Pelly, Elfa, Lundbergs, Biltema är kompatibla med varandra.
Kan fortfarande bara hitta Väggskena med dubbla rader av hål med avstånd 32 mm. Eller Väggskena med enkel rad med avstånd 50 mm.
Det jag letar efter är konsoler som passar i Väggskena med en/enkel rad med hål där avståndet är 32 mm.
 
E Eva PM skrev:
Tack för tipset 😀
Ska kolla med dem vad det är för avstånd den passar till.
Hittade denna konsoll också, men där stod det inte mycket om vilken hålavstånd den har, bara "standard" 🤔.
https://omni-retail.se/konsol-till-tra-glashylla-430.html

Tittar man på att hålen är ute på kanten på skenan så borde det vara detsamma på konsolen.

Jag gissar att det är butiksinredningsfirmorna man ska leta vidare på.
 
J jonaserik skrev:
Svar nej men sök på hyllkonsoller, Bauhus har något, men svårt att se på bilden, men verkar vara med enkelhak.
Har kollat där också. Ser bara ut som de har elfa eller Lundbergs och de verkar bara ha för dubbelskenor tyvärr. Men tack för tipset
 
D Danne824 skrev:
Hittade denna konsoll också, men där stod det inte mycket om vilken hålavstånd den har, bara "standard" 🤔.
[länk]

Tittar man på att hålen är ute på kanten på skenan så borde det vara detsamma på konsolen.

Jag gissar att det är butiksinredningsfirmorna man ska leta vidare på.
Tack för detta tipset. Kollade vidare på deras hemsida och det verkar som att alla deras hyllsystem har en hålfördelning enligt europastandard (32 mm), så där har jag ett alternativ som nog kommer funka 😀
 
  • Gilla
Danne824
  • Laddar…
E Eva PM skrev:
Kan fortfarande bara hitta Väggskena med dubbla rader av hål med avstånd 32 mm. Eller Väggskena med enkel rad med avstånd 50 mm.
Det jag letar efter är konsoler som passar i Väggskena med en/enkel rad med hål där avståndet är 32 mm.
Den typ ( enkel ) du är ute efter har jag och det är 32 mm, med dom enkla måste dom skruvas i hyllan för att inte bli vingliga i sidled. Dom med dubbla hak är stadigare i sidled och enkla har bara en hake. Verkar vara lite standardmåty på hakningen.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.