AXS
Ska tillfälligt laga en skada i parketten mellan två rum och söker en ekbit till det.

Ca 120cm lång och 15cm bred. Tjocklek 10-15mm.

Nåhon i sthlm som kan såga/hyva fram en? Exakta mått kan såklart ges.
 
Lite mer info tror jag behövs. Har du ek och vill ha hjälp att fixa den, eller behöver du ekbiten också? Betyder tillfällig att det är mindre noga med utseendet?

Jag kan lösa hyvling och dimensionering, sedan har jag en del lufttorkade ekplankor som kan funka om du står ut med kvist. Lufttorkat betyder att de kan vilja röra sig i inomhusklimat. Ska den limmas/skruvas, eller ligga stilla och vara snäll av sig själv.
 
  • Gilla
AXS och 1 till
  • Laddar…
Hej @AXS

Jag har torr ek för det du behöver. Skriv ner exakta mått och åk ut till Värmdö så löser videt på stuts!

Skicka PM.

Dag

Staplade ekstavar och brädor av olika storlekar i en förvaringshylla i ett verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
AXS och 1 till
  • Laddar…
AXS
Så himla fint, tack!

Hade dock precis nu sån himla tur att min granne hade sparat ett paket med likadant golv. Så nu blir det en parkett åt andra hållet som tröskel.
 
AXS
Såhär ser det ut. Behöver ta upp ett spår i hela öppningen. Tror en parkettbräda blir perfekt.

Sen ska alla golv bort och original ska fram. Måste bara lösa köket och hallen först...
 
  • Upptaget parkettgolv visar en öppning med betong under och en lös parkettbit bredvid. Planen är att ta bort alla golv för att återställa originalgolvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.