Hej Byggahus!

Står precis i startgroparna för att dra igång med ett staketbygge. Har hittat en design som vi gillar, men inte riktigt listat ut ett bra sätt för att få det symetriskt och jämt. Se bifogad bild på vågformationen.

Avståndet mellan plintarna varierar mellan 1,9 till 2,5 meter, vilket ställer till det. Men tänker förhålla mig till en högsta punkt på ca 100cm och en lägsta punkt på ca 90cm. Vet inte om jag ska ha högsta punkten vid 95x95 stolpen för att dölja så mycket av den som möjligt eller ha lägsta punkten i mitten för att ha nån snygg "stolphatt" när stolpen syns.
Kör 22x95 trall som plank och har räknat med en glipa på 45mm.

Tacksam för tips och ideer för att få till det!
Ps. Ja - jag kan gå till huset på bilden och fråga hur de gjorde. Men kanske prefab? Ds.
Trästaket med vågformad design framför ett vitt hus, med varierande höjd mellan 90cm och 100cm och avstånd mellan stolparna från 1,9 till 2,5 meter.
 
  • Gilla
Ripley
  • Laddar…
Kan du bygga det i fristående sektioner? Dvs, varje "vågtopp" för sig? Liggande på backen?
I så fall blir det lätt, då kan du lägga ned varje sektionen och spänna ett snöre x meter bort och låta radien format vågtoppen.
 
Jag skulle göra en mall och köra med sticksågen. Tänk på bottenplattans bredd och låt sågen göra jobbet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.