Söker inredningstips för walkin closet på ca 3-4kvm, praktiskt o enkelt naturligtvis.

Har en idé själv med att sätta upp reglar på väggarna och sedan fästa skivor i med något uppåtvinkel, lite som någon enkel klädaffärlösning med snyggt materialval. Väggarna helt i vitt och skivorna i massiv ek skulle nog falla mig i smaken, nackdelen är dock att massiva ekskivor inte är så billiga så tips om vart man kan finna dem till bra pris i storsthlm vore fint. Många gånger är de rel tjocka,ex bänkskivor, för detta ändamål räcker det med ca 10-15 mm, så tunga kläder har jag inte =)

Något alt träslag som är billigare och går att betsa för att efterlikna ek kanske?

Tips och idéer mottages tacksamt.

MVH
 
Ett litet tips vad gäller klädvård. Jag är övertygad om att för ändamålet så behöver du antingen laminerade eller lackade hyllplan. Detta för att inte förstöra dina klädesplagg. Går inte helt i samklang med din idé om massiva skivor.

Som en jämförelse kan jag nämna att Ikeas PAX hyllplan i ekmönster kostar 210:- för 2 stycken i längd 100cm (58 cdm djupa)
 
Hmm ok det e så pass =) Vad är det om mördar kläderna då tro? Visst om det är bets på kan jag förstå men vanlig köpt ekskiva?

Ikea skivorna var ju tämligen överkomligt pris, fast det känns ju lite snik med laminat o samtidigt är det bara en garderob =) Jaja man får se, men jag behöver idéer på hur det ska se ut iaf, mätt lite nogrannare nu:

18546811.jpg

Det gråa är någon ventilationshistoria som går från golv till tak, takhöjd 245cm. Alla idéer mottages tacksamt, behöver inte prompt bara var hyllplan men vill ha en bra kompromiss så man har lite svängrum trots den lilla ytan =)

MVH
 
Massiva hyllplan kan ibland vara osläta och måste därför slipas ner för att bli mjuka. Dessutom kan de behöva oljas in vilket inte är bra för dina kläder. Även jag hade kört på laminat om man skall ha lösa hyllplan. Jag gillar annars Elfas serier och kommer inreda vår framtida klädkammare med dessa. Smart med deras är att man kan flytta om ALLT om man vill. Systemet jag pratar om är när man sätter upp en enda skena som man sedan hänger de längre skenorna på... inte vackrast i världen men praktiskt.
 
Köp skenor och vita hyllplan på byggmax. Typ halva priset mot elfa och liknande.
 
Måste man inte borra 5 miljarder hål per skena för Byggmax? Som typ Ikeas variant? Eller har de samma smarta upphängningsskena som Elfa?
 
Jag har precis gjort om vår klädkammare. Köpte två expedit bokhyllor från IKEA och satte mot en vägg. Blev kanonbra med öppna fack där man kan ha både lådor och lägga kläder. Sen blev det två klädstänger från Elfa som vi satte på motsvarande vägg där vi kan hänga kläder i två olika höjder. Det blev kanonbra och jättesnyggt med de vita expedithyllorna.
 
alvapalva skrev:
Jag har precis gjort om vår klädkammare. Köpte två expedit bokhyllor från IKEA och satte mot en vägg. Blev kanonbra med öppna fack där man kan ha både lådor och lägga kläder. Sen blev det två klädstänger från Elfa som vi satte på motsvarande vägg där vi kan hänga kläder i två olika höjder. Det blev kanonbra och jättesnyggt med de vita expedithyllorna.
En spinn-off på alvapalvas inlägg.
Vilken bra idé. Sen kan du göra Expedits hyllplan mindre med Divide från PartsOfSweden.se (tillbehör till IKEA-möbler)
Kolla: http://www.partsofsweden.se/website1/1.0.1.0/110/1/index.php
 
Något iaf jag skall tänka på när vi bygger vår klädkammare är att inte ha de vanliga djupa garderoberna. Jag tycker att det är hopplöst att behöva dra ut en låda för att hitta det mans kall ha. Oftast så lägger man ändå "skräpkläderna" längst bak och om något "finplagg" hamnar där så tar det lång tid innan man hittar det... Så hos oss blir det bara en-radsförvaring. som TS skriver, öppna hyllor! Helt klart.
 
Sätt in PAX-stommar från IKEA. De är bra och kan inredas med hur mycket olika saker som helst. Det gjorde vi.
 
Ja det är en hel vetenskap det där med lösningen för kläderna, men nåt ska det bli och upplägget jag är ute efter är något liknande detta:

18812182.jpg

Kommer troligtvis inte bli dom exakta materialen men som sagt upplägget i min skalle är något sånt här.

MVH
 
Ska du inte ha någon helkroppspegel? Eller ser du fötterna med denna spegel?
 
Nej jag lär knappast se fossingarna i den där men tror inte att det blir ett problem för jag är kille så mina skor ryms i hallen ;) Där funderar jag på att ha en helfigurspegel, typ IKEA´s Mongstad eller dyl. Alltså att jag går miste om att se mina vader o nedåt känns som att det kvittar. Sen får man se vad som lämpar sig när det är dags att handla spegeln, denna på bilden är 130x150 och den gjorde jag bara på måfå just då.

MVH
 
Hahaha, jag trodde att du var tjej.... och vi brukar vilja se hela outfiten..... :D:D Våra skor ryms ju oftast inte i hallen...... Hehe....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.