Jag har under åren avverkat en del olika sorters ljusslingor ute från de vanliga - Konstsmide, Biltema, Jula, Clas i sjön osv men om man inte råkar ha av någon av de micrometertunna trådarna så har den genomsynliga plasten runt ledlyset gulnat osv.
Men så säljer ovanstående oftast på lågt pris och tillgänglighet. Inte kvalla.

Finns det något märke som har bra kvalitet och håller över tid?

Det är främst nät till buskar och seriekopplingsbara slingor till träd jag är ute efter.
 
RoTe
Köp proffsprodukter.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Köp proffsprodukter.
Ja det var väl lite grejen med min tråd att få handfasta tips. Har du nåt riktigt tips?
 
Jag har haft några Philip Hue utomhus och de håller ännu så länge...
 
Det är väl som att svära i kyrkan men jag har goda erfarenheter av Rustas utebelysningar. Alltså de som benämns "Outdoor LED light system". Finns som slingor och nät m.m och är utbyggbara. Några av de äldsta delarna i slingorna jag har är åtminstone åtta år nu så de håller hyfsat länge.

Just det, glömde nämna att det är 240v, alltså ingen separat transformator.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag var också trött på att byta varje/vartannat år med dåliga ljusslingor. Clas har ju nuförtiden ett system med 5 års garanti, som jag köpte förra året. Har i alla fall klarat sig denna säsong. Jag tänker att om det havererar år 4/5 så får man ju ett helt nytt som håller 4/5 år extra. Eller i värsta fall att slingan går sönder i slutet av år 5, men då har det i alla fall klarat sig 5 år, vilket är mer än allt annat skräp jag köpt.

Slingan/transformatorn kändes lite grövre och bättre än alla tidigare modeller åtminstone.
 
  • Gilla
Bagar´n och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Det här ljusslingan från Clas Ohlson har jag köpt för några år sen, efter att jag hade samma problem som du. Det är något helt annat än de billigare slingorna. De finns i olika längder, går att bygga ut, finns i olika färger etc. Jag har tre slingor ute året runt och styr bland annat med en ljussensor som går att köpa till.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Det här ljusslingan från Clas Ohlson har jag köpt för några år sen, efter att jag hade samma problem som du. Det är något helt annat än de billigare slingorna. De finns i olika längder, går att bygga ut, finns i olika färger etc. Jag har tre slingor ute året runt och styr bland annat med en ljussensor som går att köpa till.
Ah, bra. Samma system som jag köpte. Håller med om att det känns som om det är bättre kvalitet. Och Clas är ju alltid så bra/snälla med garantier. Aldrig något krångel!
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.