Hej,
Vi har renoverat vardagsrummet och då gipsat väggar och tak. För spackling och målning har vi denna gång tagit hjälp av en målare. Nu efter avslutat arbete och när vi fått upp takbelysningen kan försänkningen på gipsplattorna och även något enstaka skruvhål/huvud anas i taket.
Låter det som ett rimligt/acceptabelt resultat som man kan förvänta sig av en professionell målare?

Jag är själv väldigt detaljorienterad och något av en perfektionist i det jag gör samtidigt förstår jag att en inhyrd målare inte ”bryr sig” på samma nivå så blir osäker på hur höga krav man kan ha…

Till saken hör väl också att jag överlag inte är helt nöjd med processen och nivån på detaljerna. Målaren var klart stressad och hade uppenbart för många jobb på gång samtidigt.

Är jag övernitisk och för påverkad av upplevelsen av processen eller kan/bör man ha högre krav på resultatet?

Svårt att fånga helt på bild men bifogar ändå.
 
  • Nyligen målat vitt tak med synliga försänkningar och skruvhål från gipsplattor, två ljuskällor, en dörröppning och två fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Målat tak i vardagsrum med synlig försänkning i gipsplattorna och ett enstaka skruvhål. Takbelysning delvis synlig i bildens hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett gipsat och målat tak där försänkning och ett skruvhål är synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tak med små oregelbundna ytor och synliga märken som försänkningar runt gipsplattor och skruvhål, belyst från sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som har råd/erfarenheter att dela?
 
R
För dåligt spacklat oftast för lite spackel eller att du slipat bort för mycket..
 
  • Gilla
Stensson11 och 1 till
  • Laddar…
Tack! Utifrån det låter det ju som att det kan vara värt att ta upp och se om det går att korrigera.
 
Bara å prata med dem om detta , när blev projektet färdigt ?
 
  • Gilla
MH90 och 1 till
  • Laddar…
Förra fredagen.

Var en månad sedan målaren satte igång nu. Tog ca två veckor innan de först var klara. Sen var vi tvungna att vänta en vecka då han inte hade tid att komma och korrigera problemet med väggen och så tog det en vecka till. Så ser inte riktigt fram emot att försöka få hit han igen.. men samtidigt vill vi ju ha det ordentligt gjort när vi nu gör det och i synnerhet när vi betalar för det.
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Ring till företaget å be chefen komma ut . Visa problemet så löser dem detta om de är seriösa
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Så där ska det inte se ut om en yrkesverksam gjort det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.