Jag tänkte montera en blandare på akryl-badkarskanten (horisontell infästning istället för vertikalt) eftersom det inte passar att ha den på väggen. Hur gör jag detta bäst?

Det finns en del produkter för den engelska marknaden (typ denna) men de jag hittat verkar vara rackliga kina-prylar.

- Finns det bra grejer typ den ovan för svenska marknaden?
- Finns det tvättställsblandare med duschkoppling för horisontell montering?
- Kan jag sätta ett vanligt väggfäste för duschblandare horisontellt på badkarskanten och använda vinklade övergångar till blandaren?

Jag vill inte ha infälld blandare utan en vanlig utanpåliggande.

Nån som har någon ide om hur jag kan göra?

Tack!
 
N Nafnafnaf skrev:
Det finns en del produkter för den engelska marknaden (typ denna) men de jag hittat verkar vara rackliga kina-prylar.
Vad är problemet med den?
 
Redigerat:
blackarrow blackarrow skrev:
Tvättställsblamdare. Lite klen dusch kanske, speciellt till det priset.
[länk]
Ja, hyfsat dyr och lite udda funktion: ”Sidodusch inkl väggfäste underlättar rengöring och intimhygien”. Tänker dom att man ska tvätta snabeln i handfatet?
 
N Nafnafnaf skrev:
Ja, hyfsat dyr och lite udda funktion: ”Sidodusch inkl väggfäste underlättar rengöring och intimhygien”. Tänker dom att man ska tvätta snabeln i handfatet?
Priset är väl inte så förvånande? Amazon 700 kr och Gustavsberg 5000 kr? Det är precis den skillnaden jag sett på många andra saker.
 
N Nafnafnaf skrev:
Ja, hyfsat dyr och lite udda funktion: ”Sidodusch inkl väggfäste underlättar rengöring och intimhygien”. Tänker dom att man ska tvätta snabeln i handfatet?
Eller tvärs om. Dom tänker sig att du inte ska behöva tvätta snabeln i tvättstället, utan slangen räcker till toaletten.
Jag har faktiskt sett en sådan lösning en enda gång — i en trång Stockholmslägenhet. Lösningen är dessutom könsneutral. 🙃

Jag skulle kunna tänka mig någon liknande lösning för att tvätta tassarna på hunden i tvättstugan/groventrén. 🐶
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vad är problemet med den?
blackarrow blackarrow skrev:
Eller tvärs om. Dom tänker sig att du inte ska behöva tvätta snabeln i tvättstället, utan slangen räcker till toaletten.
Jag har faktiskt sett en sådan lösning en enda gång — i en trång Stockholmslägenhet. Lösningen är dessutom könsneutral. 🙃

Jag skulle kunna tänka mig någon liknande lösning för att tvätta tassarna på hunden i tvättstugan/groventrén. 🐶
Dom är ganska luriga, gänget på Gustafsberg. Jag undrar vem som kläckte iden med snabel-tvätten vid fikat? Dom tyckte den var så bra att de satte priset därefter. Jag tror tyvärr inte den löser mitt tvätt problem dessvärre.
 
Sidoduschen är standard i en stor del av världen.

Slangen når lätt till toaletten och du sköljer arshlet och resten i stället för att torrtorka med toapapper.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.