Maria T Maria T skrev:
En kvarts mugg kaffe eller?
Sjukhus ?
 
  • Gilla
Oskick
  • Laddar…
Fick gula kantareller av en hyresgäst, då måste man ju prova att göra kantarell toast.

Två tallrikar med kantarelltoast toppad med bacon, grädde, parmesan och persilja på ett svart köksunderlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänk att bacon smör grädde och parmesan till och med fick svamp att bli gott 😄
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
@Snigla kan man anställa dig en vecka att laga mat på sånt som finns i frysen?
Hemlagad mat (som du får göra) en egen säng (så klart) öl vin vatten och katt att klia utlovas
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Sjukhus ?
Yes, tillökning i klanen
 
  • Älska
  • Gilla
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Maria T
nino nino skrev:
@Snigla kan man anställa dig en vecka att laga mat på sånt som finns i frysen?
Hemlagad mat (som du får göra) en egen säng (så klart) öl vin vatten och katt att klia utlovas
Ett vinnande koncept kanske @nino , om @Snigla behöver miljöombyte (vem behöver inte det ibland).

Jag bjussar också på en stor säng i ett skönt, ostört rum, en trädgård att spankulera i men dess värre ingen örtagård i år, och katten är nog mest grannens...

Men, jag har många gånger funderat över detta med att byta bostad med någon annan familj för en vecka eller så, finns ju flera sajter att kika på men jag har inte kommit längre än till att just kolla. Fast det vore så kul, handlar mest (för min del) om tillit och lika värdering.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Hoopsan även solen har fläckar😉😂
Är det finskt korvsoppa du gör?
Nja.. kanske? tog sånt jag hade hemma :) så det är väl eg lite "hitte-på-recept".. nu när du nämnt att det finns något som heter finsk korvsoppa.. måste jag ju googla på vad det kan vara för nå kul :p
 
Maria T Maria T skrev:
Ett vinnande koncept kanske @nino , om @Snigla behöver miljöombyte (vem behöver inte det ibland).

Jag bjussar också på en stor säng i ett skönt, ostört rum, en trädgård att spankulera i men dess värre ingen örtagård i år, och katten är nog mest grannens...

Men, jag har många gånger funderat över detta med att byta bostad med någon annan familj för en vecka eller så, finns ju flera sajter att kika på men jag har inte kommit längre än till att just kolla. Fast det vore så kul, handlar mest (för min del) om tillit och lika värdering.
Ja absolut vore det roligt, speciellt om man kan passa in så det stämmer åt båda.

Vi hyrde ett hus utanför Paris när jag var liten, det var nog en helt vanlig villa där det bodde en familj permanent förutom dom 2 veckorna när vi var där, alltså inget som vanligtvis hyrdes ut.
Hur dom fick nys på det för typ 40år sen kan man undra 😄 och hur tusan hittade man utan gps ?
Har ett svagt minne av att det var meningen att vi skulle byta hus men att det kom nåt iväg för dom, men inte helt säker
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
@Snigla kan man anställa dig en vecka att laga mat på sånt som finns i frysen?
Hemlagad mat (som du får göra) en egen säng (så klart) öl vin vatten och katt att klia utlovas
Har dessvärre fullt upp med mina frysar.. har aldrig lagat så mycket mat som när denna "frysrensning" drog igång! Lite utmaning...

Men jag ska ha dig i åtanke om jag behöver "semester" hehe :D

🌸🌸🌸
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Har laddat för tapas ikväll hela veckan hehe..

TAPAS

Tapasfat med olika salami, prosciutto, oststavar, brödskivor, gurkstavar, paprikastavar och en skål dip i mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tallrik med tapas, inklusive skruvade skivor av salami, andra charkuterier, brödkrokar, ostar och skivor grönsaker som paprika och gurka på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tapas med salami, prosciutto, skivade ostar, bröd och hummus i en sektionerad tallrik samt en omelett och bakade rätter på ett svart bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_6335.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


.. maken drack Amarone till..

Jag var av det barnsligare slaget och ville ha blå dricka..

Blå läsk, "Fizzy Soda," i en flaska och ett glas, placerade på ett bord inför en tapas-kväll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(man måste ju prova)
 
  • Gilla
  • Älska
Fotografen och 12 till
  • Laddar…
Skoter kan du också få låna 😄 eller raggarbil beroende på årstid.

Skämt å sido, vi bara fyller på frysen
Tänker varje gång jag svär över att locket inte går igen att NU ska jag bara laga mat ur boxen hela veckan sen står man på Ica med en kundvagn full med mat....
Snart är det älgjakt igen, hur fn ska vi få ner 30-40kg när det är fullt sjå att få i ett paket fiskpinnar 😄😄
Nästan så man hoppas att vi inte får köpa i år 😬
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Skoter kan du också få låna 😄 eller raggarbil beroende på årstid.

Skämt å sido, vi bara fyller på frysen
Tänker varje gång jag svär över att locket inte går igen att NU ska jag bara laga mat ur boxen hela veckan sen står man på Ica med en kundvagn full med mat....
Snart är det älgjakt igen, hur fn ska vi få ner 30-40kg när det är fullt sjå att få i ett paket fiskpinnar 😄😄
Nästan så man hoppas att vi inte får köpa i år 😬
Hehe båda är lockande, även om jag kanske saknar skoter mer än raggarbil! Hade skoter när jag var liten.. (barnskoter kitcat eller nått sånt hette den, svart o grön hehe.. sen när jag "växte upp" fick jag låna morfars istället.. "arbetshäst".. wroooomwrooom.. sen typ försvann snön där.. så det var liksom inte lönt att ha skoter)

Det är ju det där dilemmat vi har också.. och riktmärket nu är att innan vi får nästa köttleverans av kalv i slutet av november.. så ska "frysfan" vara avfrostad (en är ju avklarad!! den andra boxen är dock mer än dubbelt så stor.. så jag kan inte bara flytta över allt heller.. måste "äta mig vidare" ett tag till.. ÄVEN om jag faktiskt tagit mig till botten nu!)

Måste även frosta av våran lilla frys inne i köket ( "bara" 4 lådor).. men de bör jag snart kunna skicka ut i stora frysboxen temporärt... (det är praktiskt) :)

Men alltså.. ja.. när det kommer 25-35 kg kött på en gång.. då tar det plats! Det var därför vi köpte en box till (den mindre).. så vi kunde ha köttet där.. och allt annat i den andra..

Låt mig säga såhär.. det fanns inte mycket kvar av den tanken nu... haha det var ungefär som du sa.. "var ska jag trycka ner fiskpinnarna någonstans"... 🤔😱🙃🙄😋
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Ingen liten rackare det där

Färsk jätteräka serverad på en vit tallrik bredvid ett glas vitt vin och en flaska vin på ett matbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Fotografen och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen liten rackare det där

[bild]
Fått tag på riktiga kräftor nu från västkusten? 🙂
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Hehe båda är lockande, även om jag kanske saknar skoter mer än raggarbil! Hade skoter när jag var liten.. (barnskoter kitcat eller nått sånt hette den, svart o grön hehe.. sen när jag "växte upp" fick jag låna morfars istället.. "arbetshäst".. wroooomwrooom.. sen typ försvann snön där.. så det var liksom inte lönt att ha skoter)

Det är ju det där dilemmat vi har också.. och riktmärket nu är att innan vi får nästa köttleverans av kalv i slutet av november.. så ska "frysfan" vara avfrostad (en är ju avklarad!! den andra boxen är dock mer än dubbelt så stor.. så jag kan inte bara flytta över allt heller.. måste "äta mig vidare" ett tag till.. ÄVEN om jag faktiskt tagit mig till botten nu!)

Måste även frosta av våran lilla frys inne i köket ( "bara" 4 lådor).. men de bör jag snart kunna skicka ut i stora frysboxen temporärt... (det är praktiskt) :)

Men alltså.. ja.. när det kommer 25-35 kg kött på en gång.. då tar det plats! Det var därför vi köpte en box till (den mindre).. så vi kunde ha köttet där.. och allt annat i den andra..

Låt mig säga såhär.. det fanns inte mycket kvar av den tanken nu... haha det var ungefär som du sa.. "var ska jag trycka ner fiskpinnarna någonstans"... 🤔😱🙃🙄😋
Nej det var ju därför vi köpte en till box, för att ha köttet i... Gick så där
Ska fan i mig laga iaf 2 måltider från boxen i vecka, hur svårt kan det vara...
Tråkigt när man hittar en 2-3kg röding som helt troligt inte är ätbar annat än för räven ☹️☹️
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fått tag på riktiga kräftor nu från västkusten? 🙂
Det ena utesluter ju inte det andra, men jag gillar kräftor bättre än havskräftor.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.