S
Hejsan

Jag söker en trappstege, 5 steg, som är slimmad i design och lätt att ställa undan, som tar liten plats.

Hade gärna velat ha en Kartell Tiramisu, men den finns tyvärr bara med 3 steg.

Någon som känner till någon annan smidig design, med 5 trappsteg?
 
Gissar att den modellen skulle bli väldigt vinglig med 5 steg. Den ser tillräckligt livsfarligt ut med tre steg :)
Tyvärr inga tips på någon annan modell. Men med 5 steg vill jag i alla fall att den ska stå stadigt och då blir den inte så slimmad.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
Wibes trappstege 55P är bland dom smidigaste och hållbaraste som finns på våran marknad..
 
  • Wibe Trappstege 55P i aluminium med grå och gula detaljer visas mot en vit bakgrund. Trappstegen har fem steg och ett stödben för stabilitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Centano
  • Laddar…
S
Centano Centano skrev:
Gissar att den modellen skulle bli väldigt vinglig med 5 steg. Den ser tillräckligt livsfarligt ut med tre steg :)
Tyvärr inga tips på någon annan modell. Men med 5 steg vill jag i alla fall att den ska stå stadigt och då blir den inte så slimmad.
Jag har redan 3-stegs varianten. Den är grymt bra och stabil som få. Jag ställer mig faktiskt längst upp på handtaget för att nå, och den har aldrig vinglat ens då. Gör så jäkla ont i fötterna bara ;)
Det än ännu en anledning att jag helst skulle velat ha en likadan.
 
S
Två detaljer som utmärker Kartells stege är att alla trappstegen vinklar upp sig när man fäller ihop stegen, det gör att den blir väldigt slimmad, samt att varje trappsteg är ganska djupt, varför stegen blir väldigt bekväm att gå på. De kan vara djupa eftersom de fälls upp.

Detta är alltså lite utmärkande och det är nog egentligen de egenskaperna jag letar efter.
 

Bästa svaret

Hittade en på Amazon.
KINGRACK 5-stegs trappstege, svart, maxbelastning 150 kg, vikbar aluminiumstege med halkskydd och säkerhetsräcke, visas på Amazon-produktsida.
 
  • Gilla
Snickerick
  • Laddar…
S
P Peter_Ker skrev:
Hittade en på Amazon.
[bild]
Ja, det där är det enda alternativet jag hittat också. Det lutar åt att det får bli en sådan, om inget annat dyker upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.