Hej. Jag har panelbrädor under takfot som ska målas. Ligger från stuprännan i vinkel ner mot fasaden. Se bild
De är röda nu och ska målas svarta.
Hur målar jag dessa på bästa sätt utan att kladda på tegelfasaden och utan att färg rinner ner på teglet?
Röd panelbräda under takfot på ett hus med en gul tegelfasad och svart takränna, fotad rakt framifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tejp? Kartong? plast?
Tips mottages tacksamt!

Tack på förhand!
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Sån här
[länk]
Ja, verkar vara en vettig produkt. Några idéer på hur man fäster den?
Kanske går att bara kila in mellan nedersta brädan och fasaden. Ska kolla om det är görbart, annars vet jag inte.
 
S schmunk skrev:
Ja, verkar vara en vettig produkt. Några idéer på hur man fäster den?
Kanske går att bara kila in mellan nedersta brädan och fasaden. Ska kolla om det är görbart, annars vet jag inte.
Det är en klisterremsa längst upp och plasten i sig liksom fastnar eller suger fast på underlaget
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Tack! Jag testar detta😀
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Till liknande projekt brukar jag använda mig av en bred spackelspade som jag kilar fast och flyttar med mig allt eftersom.
Tejp funkar i regel dåligt på det matrialet men kanske funkar som stänkskydd ngr cm ner på fasaden.
 
  • Gilla
namnbyte och 1 till
  • Laddar…
namnbyte
Ja sen där plasten har vi testat när vi gjorde en liknande grej. Tunn som fasen, blåser mest runt och fäste knappt på vårt tegel.

Blev till slut en presenning under som markskydd, och jäkligt försiktigt mot bred spackelspade likt ovan tipsar om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.