S Simonjohansson20 skrev:
Okej ja gärna! Har problem med att magnetventilen inte öppnar och fyller radonetten, fyller jag den manuellt så funkar allt, kollade övre nivågivaren och den verkar funka, hur kollar jag den andra? Vart kommer jag åt den?
Oj, backventilen har nog inget med fyllningen att göra kan ja tro, sitter inte båda nivågivarna i det vänstra bakre hörnet där lampan sitter?
 
Vet inte kikade förrut en snabbis men då såg ja bara en rätt högt upp i röret (ventilationen)
 
Där jag pekar sitter iallafall backventilen,

Men den undre givaren bör ju sitta längre ner
 
  • En person pekar på en plastledning där backventilen är placerad, med annan utrustning synlig i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack! Ja precis, men kan inte se eller känna någon, kan man behöva ta bort luckan för uv ljuset för att komma åt?
 
S Simonjohansson20 skrev:
Tack! Ja precis, men kan inte se eller känna någon, kan man behöva ta bort luckan för uv ljuset för att komma åt?
Hmm, ja, ja har för mig att man skruvar av luckan på baksidan o då ser man sladdarna/givaren, iallafall den översta, jag mätte på den att den funkade det var ju den jag trodde var död eftersom att den överfyllde, man bör se den nedre långt ner, slå av strömmen så inte lampan går igång, de ska tydligen inte vara bra 😜
 
Ska kika detta! I mitt fall har jag inte mätt på dom utan jag har blippat lite på givaren och då kunnat sett i elddons att den lilla dioden blinkar och den verkar ju då göra utslag. Men ska ta bort luckan och kika vad jag ser😃
 
S Simonjohansson20 skrev:
Ska kika detta! I mitt fall har jag inte mätt på dom utan jag har blippat lite på givaren och då kunnat sett i elddons att den lilla dioden blinkar och den verkar ju då göra utslag. Men ska ta bort luckan och kika vad jag ser😃
Smart! 👍
 
Fick ordning på det! Var den undre givaren som hängde sig ibland, hur vet man om uv lampan funkar som den ska? Ska man bara anta eller kan man se på något sätt?😊
 
S Simonjohansson20 skrev:
Fick ordning på det! Var den undre givaren som hängde sig ibland, hur vet man om uv lampan funkar som den ska? Ska man bara anta eller kan man se på något sätt?😊
Kanon, jag tror att man ser att de lyser genom nåt litet öga på baksidan när maskinen går, måste gå utför o kolla hur de ser ut
 
Jäkligt skönt! Det här med vattenrening är ett riktigt skit att hållas med! Ja men det stämmer nog, såg något litet genomskinligt när jag höll på tror jag! Bäst och kika om det ens lyser där i kanske😁
 
S Simonjohansson20 skrev:
Jäkligt skönt! Det här med vattenrening är ett riktigt skit att hållas med! Ja men det stämmer nog, såg något litet genomskinligt när jag höll på tror jag! Bäst och kika om det ens lyser där i kanske😁
Tror de är där de ska lysa, min lampa är nog paj nu, men har en ny ligger, bör byta nån dag, har aldrig bytt, monterade in den för 5-6 år sedan tror ja
 
  • Närbild på en vit panel med en avstängd indikatorlampa och kopparrör vid botten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.