Hade tidigare en kollega som hade en Kona Electric med en fasladdning, så dessa bilar har sålts i Sverige.

Bästa rådet är att du tar kontakt med den som sålde bilen eller Hyundai verkstad.
 
J JohanLun skrev:
Tyvärr tror jag det saknas mer än två stift på vägen till batteriet, det är nog inte stiften som är det dyra, och de sätter resten för 3 faser, men lämnar 2 kaviteter i kontakten obestyckade... 😂🤔
Givetvis, allt hänger såklart ihop. Det är ju inte lotteri på fabriken i Sydkorea direkt vilka delar som hamnar var :)
 
Jo, men nyckelfrågan är -- går det att "uppgradera" bilen till att klara av tre faser genom att byta ut de begränsande komponenterna? Kommer troligen inte göra det eftersom jag antar att det kostar lika mycket som ännu en bil, men är ändå nyfiken...
 
FemTummar FemTummar skrev:
Jo, men nyckelfrågan är -- går det att "uppgradera" bilen till att klara av tre faser genom att byta ut de begränsande komponenterna? Kommer troligen inte göra det eftersom jag antar att det kostar lika mycket som ännu en bil, men är ändå nyfiken...
Det är nog ett stort frågetecken. Att mekaniskt koppla in en 3-fas laddare från en annan Kona vore nog inte svårt. Men allting styrs ju av bilens programvara idag och jag skulle tro att bilen då fortsatt tror att det bara finns en fas att styra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.