Hej 😅…. så är det jag igen… 🙈
I detta lilla duschrum har jag alltså rivit ut ett gammalt trasigt duschhörn. Pga måtten så så är jag begränsad till blä… hela tiden då dessutom leveranstid är omgående!

Vad krävs för att ställa dit en kanin med hörningång istället? Blandare och rör sitter ju där de sitter och hur får man liksom in blandaren i kabinen?

Ja jag är totalt novis i detta område… men jag lär mig mycket på denna sajt. Positivt tänkande gäller!
 
  • Litet duschrum med vita kakelväggar och grönt klinkergolv, en duschblandare är installerad på väggen till vänster, en tvättmaskin syns till höger och ett handfat till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Litet duschrum med vitkaklade väggar och grönaktiga golvklinkers. Handfat med tvålpump och duschkran syns på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du tar bort blandaren och kopplar på slangarna till kabinen på rören.
 
  • Gilla
Devon
  • Laddar…
Krilleman
Det finns så många olika duschkabiner i olika prisklasser, så du bör nog välja duschkabin innan du kan få ett mer exakt svar vad just du behöver för att installera denna...
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Nu är du så där snabb igen! 👍🏻😅 och det där lät ju inte så svårt… men hur sätter man blandaren inuti kabinen?
🙈 suck - men jag lär mig… obs till mitt försvar får jag erkänna att jag inte kollat i kabinen så noga…😔
 
Krilleman Krilleman skrev:
Det finns så många olika duschkabiner i olika prisklasser, så du bör nog välja duschkabin innan du kan få ett mer exakt svar vad just du behöver för att installera denna...
Låter rätt smart… 👍🏻
 
D Devon skrev:
Nu är du så där snabb igen! 👍🏻😅 och det där lät ju inte så svårt… men hur sätter man blandaren inuti kabinen?
🙈 suck - men jag lär mig… obs till mitt försvar får jag erkänna att jag inte kollat i kabinen så noga…😔
Kabinen har inbyggd blandare och dusch i taket och på slang, och ofta även flera munstycken som sprutar horisontalt.
 
  • Gilla
Devon
  • Laddar…
Krilleman
Massor med modeller.
Många idag har inbyggda blandare. Men dom kostar en slant.
Men man kan även köpa utan blandare och välja valfri blandare själv.

Men man kopplar alltid duschkabin med typgodkänd slang för fast installation.

Bild på en fristående duschkabin med glasväggar och en inbyggd duschblandare, duschhuvud och handdusch.
Vit duschkabin med glasväggar och inbyggd duschslang och duschmunstycke, monterad på en vit duschbotten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Devon
  • Laddar…
jag har kabin, då badrum är gammalt, det är rätt säkert utifrån fuktperspektiv, allt vatten hamnar i brunnen....

MEN om brunnen sitter mitt under kabinen så kan vara bra att tänka på hur brunnen ska rensas utan att flytta hela kabinen (som kan vara nära omöjligt i ett litet badrum). Detta är en mycket viktig parameter!
 
  • Gilla
Devon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.