Om jag nu skall lägga klinkers på något fuktig betonggolv...vad skall jag nu använda för fix? Avfuktare har andvänts genom försäkringsbolaget men ändå är det lite " mörkt" ute efter kanterna runt väggarna i källaren. Vet att man förr alltid hade klinkers på golven för att golvet skulle hela tiden få andas ...sa man. Då alltså UTAN fuktspärr. Vad gör jag bäst? Vill ha klinkers men nu vill jag veta vad jag skall ha för fix eller andra tips. Tack på förhand.
 
BirgitS
Går det inte att vänta lite till så att det torkar upp lite mer?
 
När jag hade försäkringsskada mättes det noga att fukten var torkad innan avfuktare hämtades. Har det gjorts fuktmätning?
 
M Mellanbarn skrev:
När jag hade försäkringsskada mättes det noga att fukten var torkad innan avfuktare hämtades. Har det gjorts fuktmätning?
Hej tack för förfrågan. Huset har hela tiden en något hög fuktighetskvot utefrån....skall senare gräva runt o isolera grunden ...men innan dess vill jag ha klart källaren o förbygga fukten tills vidare
 
BirgitS
Jag kan inte hitta något om att det skulle behövas något särskilt fix bara för att betongen är lite fuktig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.