Hej!

Jag köpte för ett antal år(3-4) sedan denna taklampa: https://www.bauhaus.se/led-plafond-globo-magnifique-49cm

Nu är det så att den har börjat bli knäpp. Ibland vägrar den starta och ibland står den bara och lyser helt plötsligt. Dosan vägrar den lyssna på längre.

Jag är inte så brydd över att man ska kunna ändra vit-ton/dimmra den.

Men för att slippa byta lampa skulle man kunna byta led transformatorn och vad behöver man isf?

Tacksam för hjälp!
 
  • Närbild av en LED-transformator i en taklampa med modellbeteckningen SHIY 30W CCT-WIFI-0.1, tillverkad av ShenzhenSunlightElectronic Co.,Ltd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en konstant ström driver. Lite svårt att se vilken ström ut det är ser ut som 500 mA, men otydlig siffra i mitten.

Du behöver en sådan som kan ge 30W (0,5 A x 60V, som är max utspänning). En sådan ger alltså 500 mA in i den last man kopplar på utgången, sedan blir det någon spänning upp till max 60V.
 
H hempularen skrev:
Det är en konstant ström driver. Lite svårt att se vilken ström ut det är ser ut som 500 mA, men otydlig siffra i mitten.

Du behöver en sådan som kan ge 30W (0,5 A x 60V, som är max utspänning). En sådan ger alltså 500 mA in i den last man kopplar på utgången, sedan blir det någon spänning upp till max 60V.
Det står 580mA. Klicka på bilden får man bättre bild. Det jag funderar på är kontakten, då den har 3st trådar och de transformatorer jag grejat med innan har typ +-. Står W + C vid kontakten till led:sen.
 
De två utgångarna, Y- och W- kan ev betyda white och yellow. Utgångarna styr två uppsättningar av dioder för att kunna ändra färgtemperaturen på ljuset.
V+ är gemensam plusmatning till diodkedjorna.
 
  • Älska
spikplanka
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.