P Pin skrev:
[bild]
Du skulle frågat deras kunniga säljare vad som passar dig bäst…

Intressant att man ska ringa om man inte vill ha besök.
WHAAAT jag trodde att "vi har lagt en lapp i din brevlåda" var en total lögn i deras säljmanus. Den finns alltså!
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Jag har ringt vid två tillfällen. En av gångerna kom de ändå.
Jag tänker mig att ringer jag och meddelar mitt ointresse får jag prata med deras säljare som försöker pracka på mig något
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Som statligt anställd kan jag inte beställa kurser hursomhelst, och jag tycker att min tid (och därmed skattemedel) kan användas på bättre saker än spam.

Ett företag meddelade i juni att jag var borttagen från deras lista. Idag kom ett mail där de bland annat vill sälja en kurs i GDPR-säkrad marknadsföring.

Alltomjuridik.se - istället för kompetens.
 
  • Haha
  • Gilla
sinuslinus och 5 till
  • Laddar…
P
P Pin skrev:
[bild]
Du skulle frågat deras kunniga säljare vad som passar dig bäst…
Ja, det kan förlänga besöket hur länge som helst. Det är ju säljaren som vet vad som passar bäst. Frågor från säljaren besvaras med "jag vet inte, det är du som vet vad som passar bäst".

En bekant till mig älskade att hålla kvar kristna dörrknackare genom att diskutera teologi och vetenskap med dem. Det slutade alltid med att dörrknackarna gav upp.

En annan (manlig) bekant råkade ut för Jehonvas vittnen (eller nåt sånt) som glatt utropade "vet du att Jesus älskar dig?!" när min bekant öppnade dörren. Bekantingen svarade (på släpig stockholmska) "åh fan, e han sån"?
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
B
P pmd skrev:
Ja, det kan förlänga besöket hur länge som helst. Det är ju säljaren som vet vad som passar bäst. Frågor från säljaren besvaras med "jag vet inte, det är du som vet vad som passar bäst".

En bekant till mig älskade att hålla kvar kristna dörrknackare genom att diskutera teologi och vetenskap med dem. Det slutade alltid med att dörrknackarna gav upp.

En annan (manlig) bekant råkade ut för Jehonvas vittnen (eller nåt sånt) som glatt utropade "vet du att Jesus älskar dig?!" när min bekant öppnade dörren. Bekantingen svarade (på släpig stockholmska) "åh fan, e han sån"?
haha, så roligt när nybörjarna i fibervärlden kommer och knackar på... :) är man inne i den världen och vet hur det funkar har man ett enormt kunskapsövertag, jag fick utbilda en stackars säljare i 30 min i hur det faktiskt fungerar... för det var just de vanliga argumenten som inte har substans, tackade för det men det ironiska är att jag några månader senare faktiskt bytte på eget bevåg när de hade kampanj :).
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.