Hur uppdaterar jag dessa garderobsdörrar så de ser fräschare ut? Kan jag göra något åt dem så jag slipper byta rubbet, eller är det bäst att börja från noll? Måtten är 54,5 respektive 41 x 109 cm. Tycker inte det kommer räcka att bara måla och byta beslag.
 
  • Svarta garderobsdörrar med runda knoppar i behov av uppdatering. Dörrarna är av olika storlek, och står mot en vägg med parkettgolv och golvlist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Jag tror i och för sig att det gör väldigt stor skillnad att måla om dem men det går ju att tapetsera dem också om man inte tror det. Sen beror det ju på vad för stil du gillar.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tror i och för sig att det gör väldigt stor skillnad att måla om dem men det går ju att tapetsera dem också om man inte tror det. Sen beror det ju på vad för stil du gillar.
Jag gillar inte gluggarna mellan dörrarna. Tapetsera är jag inte riktigt ute efter. Skulle föredra en modernare stil.
 
BirgitS
Du vill alltså inte se stommarna mellan luckorna. De kommer att synas betydligt mindre när stommarna och luckorna har samma färg.

Men när det gäller kök så är det ju många som byter ut de överfalsade köksluckorna från ungefär 1940-1970 mot utanpåliggande luckor genom att anlita luckbytarföretag. Ett sånt kanske kan tänka sig att byta ut dina luckor.

Sen kanske det går att limma fast målade masonitskivor som är lite större än nuvarande luckor utanpå de befintliga. Men det är inget jag vet utan en gissning.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du vill alltså inte se stommarna mellan luckorna. De kommer att synas betydligt mindre när stommarna och luckorna har samma färg.

Men när det gäller kök så är det ju många som byter ut de överfalsade köksluckorna från ungefär 1940-1970 mot utanpåliggande luckor genom att anlita luckbytarföretag. Ett sånt kanske kan tänka sig att byta ut dina luckor.

Sen kanske det går att limma fast målade masonitskivor som är lite större än nuvarande luckor utanpå de befintliga. Men det är inget jag vet utan en gissning.
Masonitskiva verkar efter en snabb googling vara rätt väg framåt för mig. Stort tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.