DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Har besökt en butik som hade passande packbox, men de kunde inte hjälpa mig med filtpackningarna.
Får kolla om jag kan hitta en annan butik i mitt nänärområde
Filt och hålpipor finns på biltema och liknande. Väldigt enkelt att fixa själv
 
Intet Intet skrev:
Filt och hålpipor finns på biltema och liknande. Väldigt enkelt att fixa själv
Jo, men som jag skrev i ett tidigare svar så blir det 2 väldigt dyra packningar om jag ska köpa 2 hålpipor i de storlekarna som behövs.
 
Kolla med de företagen som säljer kullager. De har det du kallar packboxar och en del annat i anslutning till detta.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Kolla med de företagen som säljer kullager. De har det du kallar packboxar och en del annat i anslutning till detta.
Har varit i min lokala butik som har just kullager och packboxar, med mera. Men de hade inga filtpackningar.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Tja, jag tror du kan klippa ytterdiametern, eller skära med brytblandskniv... Innerdiametern kan du bara slipa till något rör, det behöver ju bara klara två hål, det löser man nog nästan med en konservburk... 😄

Och som sagt, kör du fett istället för olja så behöver filttätningarna bara hålla damm ute ur växeln...
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Kan du inte använda en packbox istället då?
Volvo B18 B20 hade filt tätningar mot veven, många som fräste upp hålen och monterade packboxar istället
 
nino nino skrev:
Kan du inte använda en packbox istället då?
Volvo B18 B20 hade filt tätningar mot veven, många som fräste upp hålen och monterade packboxar istället
Kan ju vara ett alternativ.
Fräsa upp hålet kan jag göra på jobbet.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, jag tror du kan klippa ytterdiametern, eller skära med brytblandskniv... Innerdiametern kan du bara slipa till något rör, det behöver ju bara klara två hål, det löser man nog nästan med en konservburk... 😄

Och som sagt, kör du fett istället för olja så behöver filttätningarna bara hålla damm ute ur växeln...
Jo, det kanske blir så att jag trycker in en massa fett i stället för olja.
 
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Jo, det kanske blir så att jag trycker in en massa fett i stället för ololja.
Du kan blanda de två till lämplig konsistens. Inte för tjock, inte för lös.
 
  • Gilla
DANNE_K_
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Du kan blanda de två till lämplig konsistens. Inte för tjock, inte för lös.
Har du något tips på lämplig fett och olja?
 
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Har du något tips på lämplig fett och olja?
Jag tänkte att något som äppelmos skulle vara lagom. Inget skvätt men löst nog för att rinna ner och smörja delarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.