Hej! Strömmen försvann hemma och impulsiv som jag är med katastroftänk så kopplade jag ur den här strömbrytaren (fråga inte varför, jag vet inte heller) utan att memorera hur sladdarna var kopplade. Kan någon hjälpsam själ säga vilken sladd som ska gå var? Det är en lampknapp till taklampan och under strömbrytaren finns ett eluttag.
 
  • Olika färgade elkablar hänger lösa från en uttagen strömbrytare på en beige vägg. Fästet för strömbrytaren är kvar i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller upp en urkopplad strömbrytare med synliga kontaktpunkter och fyra exponerade elektriska kablar i väggens apparatdosa i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en hand som håller upp skyddsplattan till en urkopplad strömbrytare med synliga koppartrådar och färgade kablar i väggen bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Bägge gulgröna på ena X, bägge blå på den andra. Bägge bruna på L och vit på ena pilen.

Se till att koppla noga och kontrollera att ledarna sitter fast efter att du stuckit in dem. Se till att spänningen är bruten (huvudströmbrytare av) innan du börjar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.