Hej,
Har tagit bort äldre fasadlampor på väggen. Dock så har de karvat ut bruket när de drog kabeln till armaturen. Vad kan jag använda för att fylla i detta?
 
  • Närbild på en vägg med ljusa tegelstenar där bruket har karvats ur i mittsektionen, troligen där en kabel till en fasadlampa drogs tidigare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en murad vägg med ett urkarvat parti där kabel dragits mot en tidigare fasadbelysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en tegelvägg med karvade spår i bruket där kabeln för en tidigare fasadlampa har dragits.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror det blir svårt att få något att se bra ut, det kommer avvika i färg. Det kommer nog se värre ut än det gör nu om man lägger i lite bruk där.
 
R
T Test1234567 skrev:
Hej,
Har tagit bort äldre fasadlampor på väggen. Dock så har de karvat ut bruket när de drog kabeln till armaturen. Vad kan jag använda för att fylla i detta?
Ja det är pigmenterat murbruk du behöver ta loss en bit murbruksfog och vända dig till en leverantör som kan bryta fram en snarlik kulör..
 
Ok tack för svar, kanske bättre att bara låta det vara. Det såg inte så illa ut nu när jag har tvättat bort smuts och annat som har hamnat där
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.