Vilken färg och metod skulle ni använda för att måla den här? Läst lite om Hammerite, är det rätt väg att gå eller finns det något som skulle passa bättre här?
Skorsten med flagnande svart färg på röd tegeltak bakgrund som behöver ommålning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostig metallplåt mot en bakgrund av röda takpannor och svart trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Kolla in Kirjo
 
  • Gilla
deejay_brago
  • Laddar…
Ska du använda hammarlack så är det viktigt att du tar bort gammal färg. Ta bort lösa rostflagor. Sen är det bara att måla.
 
  • Gilla
deejay_brago
  • Laddar…
D deejay_brago skrev:
Vilken färg och metod skulle ni använda för att måla den här? Läst lite om Hammerite, är det rätt väg att gå eller finns det något som skulle passa bättre här?
[bild] [bild]
Det finns takplåtsfärg, med tillhörande grundfärg. Borde inte vara några konstigheter. Följ bara instruktionerna om hur underarbetet skall göras (ta bort rost etc).

Nytt tak? Ser fint ut, förstår att du vill fixa skorstenen. Lite puts upptill?
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
A
Tror att hammarlacken blir för hård,kommer spricka med tiden.
 
  • Gilla
deejay_brago
  • Laddar…

Bästa svaret

Hammarlacken innehåller silicon. Den kommer dessvärre spricka med tiden av all exponering utav sol. Skulle kolla in tekno kirjo.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
P Per i Hamrånge skrev:
Det finns takplåtsfärg, med tillhörande grundfärg. Borde inte vara några konstigheter. Följ bara instruktionerna om hur underarbetet skall göras (ta bort rost etc).

Nytt tak? Ser fint ut, förstår att du vill fixa skorstenen. Lite puts upptill?
Tack, jag får kolla på det. Det är garagetaket. Byggdes 2009 så relativt nytt. Va uppe nu i somras för att tvätta bort mossa och lav.
 
Åsa Lund
Rätt kass att det rostar såpass efter elva år
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Rätt kass att det rostar såpass efter elva år
Ja det kan man tycka. Vi är tredje ägarna av huset. Kanske inte var ett så väl utfört arbete från början.
 
Claes Sörmland
Grunda med Isotrol Klarlack Grund så slipper du rosten. Dessutom behöver det inte vara helt rostrent med den grundningen.
 
  • Gilla
deejay_brago
  • Laddar…
D deejay_brago skrev:
Vilken färg och metod skulle ni använda för att måla den här? Läst lite om Hammerite, är det rätt väg att gå eller finns det något som skulle passa bättre här?
[bild] [bild]
Kan färg ta eld på korsten min son målade på sin och jag oroar mig det kan ta eld när den blir varm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.