Har ett utrymme i källaren där det finns en golvbrunn och vatten draget. Med en liten rivning av en vägg så finns det bra med ytrymme för att göra ett riktigt trevligt badrum. Meterialet på väggarna är lättbetong. Inga fuktproblem idag. Väggen som går från dush till badkar är yttervägg. Ovanför ligger en inglasad terass. Omdränerat nyligen. Takhöjd 220cm.
Hade tänkt lägga värme i golvet och då kommer fråga ett. Ska jag köra på det vattenburna som resten av huset går på. Blir lite tråkigt att inte kunna reglera fritt då eller köra på el? Priset för att värma upp 8m2 kan inte vara så högt. Golvet ska knackas upp och isoleras. Dörrarna är för en passage till gillestuga och tvättutrymme.
Vill ha lite komentarer om planlösning.
 
  • badrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • badrum2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Blir det inte lite trångt med en skiljevägg?
 
Jag skulle inte ha någon skiljevägg. Den stjäl utrymme och tar bort känslan av ett stort rum. Hyllan vid badkaret blir mer anvädbar om den är i höjd med badkaret. Annars ser det trevligt ut med den plan du har gjort. Något att tänka på är hur stor varmvattenberedare ni har och hur mycket badkaret rymmer, detta av egen erfarenhet.
 
Skiljeväggen ligger där pga slöhet. Idag går väggen rakt igenom rummet med en dörr i mitten, och tanken var att slippa knacka ner den. Byggd i lättbetong och det blir så många vändor i trappen. Jag tror att ytrymmet där "bad och dusch" är var tänkt som bastu från början men blev aldrig färdigställd.
Tack för tipset on hyllan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.